گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات 24 خرداد در مراسم تنفیذ
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، مصطفی محمدنجار در مراسم تنفیذ حسن روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم با اشاره به حضور حماسی گونه مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این انتخابات همه گروه ها و سلایق و همه کسانی که به سرنوشت جمهوری اسلامی عشق می ورزند به پای صندوق های رای آمدند و این انتخابات خط بطلانی بود بر همه شبهه و تردید ها و مهر تاییدی بود بر صحت قانون مداری انتخابات گذشته و انتخابات بسیار باشکوه سال 1388 که متاسفانه عده ای با عدم تمکین به قانون و با عبور از قانون و با بی تقوایی آن را کام ملت تلخ کردند و هزینه هایی را ملت تحمیل کردند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: ما در وزارت کشور در تداوم برگزاری موفق انتخابات با درک اهمیت و حساسیت آن بر وسعت و دامنه تلاش ها افزودیم و با میدان آوردن همه ظرفیت ها و توان ها و انرژی برگزاری انتخاباتی با شکوه قانونمند سالم و رقابتی را که در شان و تراز ملت بزرگ ایران باشد در دستور کار خود قرار دادیم.

,

وی با اشاره به وظیفه وزارت کشور در زمینه سازی برای برگزاری انتخاباتی حماسی گونه گفت: انتخابات 24 خرداد سال 92 به دلیل همزمانی دو انتخابات یعنی انتخابات چهارمین دوره شوراها و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همراه شدن آن با انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری در دو استان و میان دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه که وقفه و تلاش شبانه روزی را می طلبید با انتخابات گذشته متمایز بود.

,

وزیر کشور با بیان این که وزارت کشور در مسیر این وظیفه خطیر و بزرگ چهار رویکرد را در دستور کار خود قرار داده بود گفت: امانت داری، قانون مداری، عدالت محوری و حضور حداکثری مردم چهار محور دستورکار وزارت کشور بود.

,

محمدنجار فهرست وار با اشاره به اقداماتی که وزارت کشور برای برگزاری انتخابات 24 خرداد انجام داده است گفت: یکی از اقداماتی که برای اولین بار در این دوره از انتخابات انجام شد اصلاح قانون ریاست جمهوری و تشکیل هیئت اجرای مرکزی انتخابات به استناد ماده 31 قانون اصلاحی به ریاست وزیر کشور و عضویت وزیر اطلاعات دادستان کل کشور یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و هفت شخصیت سیاسی، فرهنگی، دینی به عنوان معتمدین مردمی بود که این هیئت با تشکیل ده جلسه تصمیمات عالی و فوق العاده ای در راستای تسریع در روند برگزاری انتخابات اتخاذ نمود.

,

وی افزود: نکته حائز اهمیت این هیئت وجود هفت متعمد در ترکیب آن بود که با نگاهی به ترکیب 13 نفره، 421 هیئت اجرایی شهرستان و 619 هیئت اجرایی بخش در انتخابات ریاست جمهوری که 9 نفر از اعضای آن را معتمدین مردمی تشکیل می دهند می توان به جرات اذعان داشت که جمهوری اسلامی ایران مجریان و برگزار کنندگان انتخابات خود مردم هستند.

,

وزیر کشور با اشاره به حضور بازرسین وزارت کشور و حضور نمایندگان فرمانداران و در شعب اخذ رای و همچنین حضور نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری در آن شعب گفت: حضور نمایندگان کاندیداها خود دلیل صحت انتخابات بود به طوری که در زمان اخذ رای و همچنین قرائت رای گیری و اعلام نتایج حتی یک مورد اعتراض واصل نشد.

,

محمدنجار ادامه داد: بلافاصله بعد از پایان اخذ رای نتایج به تفکیک شهرستان و استان در سایت وزارت کشور برای اطلاع مراجع عمومی قرار گرفت.

,

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون بررسی تبلیغات در وزارت کشور گفت: برای اولین بار این کمیسیون به منظور استفاده عادلانه و برابر نامزدها از امکانات دولتی و تنظیم برنامه های تبلیغاتی نامزدها تشکیل شد.

,

وزیر کشور با اشاره به دیگر اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات گفت: اضافه کردن حدود 20 هزار شعبه به شعب اخذ رای به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر از دیگر اقداماتی بود که برای اولین بار در این دوره از انتخابات تدارک دیده شد.

,

محمدنجار برگزاری 5 مانور سراسری، بازنگری، اصلاح و تدوین دستور العمل و فرم های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شورای شهری و روستا، تهیه طرح جامع اخبار و اطلاع رسانی برای انتشار سریع و به هنگام اخبار مربوط به انتخابات، تهیه سامانه جامع انتخابات برای انتخابات ریاست جمهوری با استفاده از آخرین فناوری روز و پای کار آوردن همه زیرساخت های کشور در حوزه فناوری ارتباطات در محیط امن و پایدار را از دیگر اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات 92 نام برد.

,

منبع:مهر

,

انتهای پیام/ن

]
وزیر کشور در مراسم تنفیذ رئیس جمهور یازدهم ضمن گزارشی از اقدامات وزارت کشور در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارت کشور در مسیر این وظیفه خطیر و بزرگ چهار رویکرد امانت داری، قانون مداری، عدالت محوری و حضور حداکثری مردم را در دستور کار خود قرار داده بود.