علیرضا بحیرایی کارشناس رسمی دادگستری در صنایع هوایی و فضایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص انعقاد قرارداد خرید هواپیماهای ایرباس 380 با فرانسه اظهار داشت: برای نشست و برخواست این نوع از هواپیما شرایط خاصی وجود دارد و فرودگاه های مخصوصی لازم است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,وی در ادامه افزود: هنوز فرودگاهی برای این که این هواپیما بیاید و فقط در کشور بنشیند وجود ندارد و امکانات، تجهیزات و تسهیلات برای این هواپیما نیز در کشور وجود ندارد.
,کارشناس رسمی دادگستری در صنایع هوایی و فضایی خاطرنشان کرد: طبق استانداردهای انکس9 در قانون بین المللی بایستی فرودگاه های کشور بر اساس نوع هواپیماهای خاص که قرار است در آن فرودگاه ها به زمین بنشینند، تسهیلات و امکانات لازم را داشته باشد؛ بنابراین ما باید شرایط ویژه را داشته باشیم.
,بحیرایی تصریح کرد: این هواپیما برای پروازهای بین المللی دور برد است یعنی هواپیما از تهران بلند شود و در ون کوور، تورنتو یا نیویورک در آمریکا یا کانادا به زمین بنشیند؛ در حال حاضر 4 میلیون ایرانی ساکن کانادا هستند که می توانند از این خدمات بهرهبرداری کنند.
,وی همچنین گفت: اگر این 4 میلیون مسافر هر 4 سال یک بار هم به ایران بیایند بیش از 2 هزار پرواز سالانه برای این مناطق وجود خواهد داشت که این در مقایسه با سفرهای داخلی که 15 میلیون سفر در سال است رقم قابل توجهی است.
,کارشناس رسمی دادگستری در صنایع هوایی و فضایی اذعان داشت: برای ما بتوانیم در معادلات بین المللی و سفرهای بین کشوری نقش موثری داشته باشیم باید هواپیمای بزرگ و بین المللی هم خریداری کنیم؛ باید برنامه ریزی ها به سمتی پیش برود که امکانات و تجهیزات لازم برای این هواپیماها فراهم شود.
,بحیرایی اذعان داشت: تحریمها بر روی میزان کیفیت فرودگاه ها تأثیراتی گذاشته و اگر بخواهیم فرودگاه ها را با استانداردهای بین المللی تطابق بدهیم باید از فرصت رفع تحریم ها استفاده شود تا بتوانیم صنعت هوایی کشور را گسترش دهیم.
,انتهای پیام/ط
]