هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج کرمان به کار خود پایان داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کرمان هنر,  آیین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج  با حضور شاعرانی از سراسر استان و سردار مطهری جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان، وحید محمدی، معاون فرهنگی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار بنیاد قرآن و حدیث شهر کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

این جشنواره به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با ۹ موضوع در قالب دو فصل (سوم و چهارم) شعر آیینی و انقلاب برگزار شد که موضوعات فصل سوم کارگاه شعر آیینی در قالب  پیامبر رحمت و امت واحده اسلامی، تداوم فرهنگ علوی (غدیر ،عاشورا، امید، انتظار و ظهور)، تداوم حماسه  عاشورایی در بیداری اسلامی، راهپیمایی اربعین حسینی بود.

,

 

,

موضوعات فصل چهارم کارگاه شعر انقلاب در قالب آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی (شعر و دفاع مقدس ،ادبیات پایداری ،بیداری اسلامی)، ولایت و رهبری انقلاب، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شعر اجتماعی (طنز و عدالت اجتماعی) و افشای جنایت‌های گروهک های تکفیری و تحریف اسلام ناب برگزار شد.

,

, , ,

در این مراسم محمدرضا احمدی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان  با  گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و با قدردانی از ستاد برگزاری این جشنواره، گفت: این جشنواره در چهار فصل با موضوعات خاص برگزار شد که دو فصل آن در بهار و تابستان و فصل سوم و چهارم امروز ۱۵ بهمن ماه همزمان با ایام‌الله دهه فجر برگزار شد.

,

 

,

وی با اشاره به برگزاری جشنواره دوسالانه بسیج که امسال شاهد برگزاری جشنواره شعر بسیج بوده‌ایم، بیان کرد: فصل اول و دوم در بخش کودکان و نوجوانان و بخش عاشقانه و عارفه برگزار شد و فصل سوم و چهارم به شکل تجمیع با هماهنگی سازمان بسیج هنرمدان کشور در بخش شعر آیینی و انقلاب برگزار شد.

,

 

,

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان تصریح کرد: آثار برگزیدگان چهار فصل جشنواره برای چاب به دبیرخانه مرکزی کشور ارسال می‌شود که بعد از آن در اختیار هنرمندان و شاعران قرار می‌گیرند.

,

 

,

وی  از ارسال ۱۶۵ اثر از شعرای استان به فصل سوم و چهارم هفتمین جنشواره استانی شعر بسیج خبرداد و خاطرنشان کرد: از سراسر استان در این جشنواره شرکت کرد‌ه‌اند.

,

 

,

در این آیین نیز لوح یادبودی توسط سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان به خانواده مرحوم حسین سروستانی شاعر ولایی استان کرمان تقدیم شد و از برگزیدگان دور هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج کرمان  تقدیر به عمل آمد.

,

, , ,

 

,

, , ,

, , ,

 

, , ,

 

, , ,

 

, , ,

 

, , ,

 

, , ,

 

, , ,

 

, , ,

 

, , ,

انتهای پیام/

]
هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با ۹ موضوع در دو فصل شعر آیینی و انقلابی در کرمان با معرفی برگزیدگانش به کار خود پایان داد.