سرمایه گذاری خارجی در پسابرجام باید مبتنی بر انتقال تکنولوژی باشد/ تقویت ساختار اقتصادی درون کشور در دستورکار دولت قرار بگیرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی، اقتصاددان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه باید در دوران پسا برجام به تولید بومی توجه بیشتری شود، گفت: تا زمانی که برنامه ریزی مناسبی برای جذب سرمایه گذاری وجود نداشته باشد، نمی توان بهره برداری خوبی از دوران پسا برجام داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اقتصادی تهران نیوز؛,
وی با بیان اینکه دولت مردان اقتصادی ظرفیت لازم برای بهره برداری مناسب را فراهم نکرده اند، اظهار کرد: بر این اساس زمانی که سرمایه گذاری خارجی صورت بگیرد موجب تهدید شدن ظرفیت های داخلی و تولید بومی می شود.
,
شیخی ضمن تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم اقتصاد کشورمان وام دار سرمایه گذار خارجی شود، ادامه داد: باید مسئولان باید الگوی درون زا کردن تولید بومی را تبیین کنند.
,
این استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به اینکه واردات کالاهای غیر ضروری و واسطه ای در دوران پسابرجام نتیجه بی برنامه بودن در حوزه اقتصاد خواهد شد، افزود: کشورهای غربی نیاز دارند کالاهای خودشان را وارد بازار کشورمان کنند زیرا هم اکنون در شرایط رکود به سر می برند.
,
وی با بیان اینکه دولت باید اهتمام لازم در جهت جذب سرمایه گذار خارجی را داشته باشد تا این امر مبتنی بر انتقال تجربه و تکنولوژی صورت بگیرد، گفت: بنابراین دولت باید محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند تا به رونق اقتصادی دست یابیم.
,
شیخی با تاکید بر اینکه اتکا به تولید داخلی و بومی منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی می شود، خاطرنشان کرد: بنابراین ارتباط با بیرون از کشور در دوران پسابرجام باید در جهت تقویت ساختار اقتصادی درونی کشور باشد.
,
 
,
انتهای پیام/رض
]
یک اقتصاددان معتقد است که دولت باید اهتمام لازم در جهت جذب سرمایه گذار خارجی را داشته باشد تا این امر مبتنی بر انتقال تجربه و تکنولوژی صورت بگیرد لذا ارتباط با بیرون از کشور در دوران پسابرجام باید در جهت تقویت ساختار اقتصادی درونی کشور باشد.