۷۵۰ هزار ایرانی به صرع مبتلا هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از فارس ، پرویز بهرامی با بیان اینکه دومین دوشنبه ماه فوریه به عنوان روز جهانی صرع شناخته شده است، گفت: بر اساس آمار حدود یک درصد افراد جامعه یعنی حدود 750 هزار ایرانی به بیماری صرع مبتلا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: علت اصلی ابتلا به این بیماری ناشناخته است اما علل مختلفی مانند عفونت های زایمان، دوران نوزادی و شیرخوارگی، ضربه به سر، تومورهای مغزی، تشنج، تب و ... منجر به بروز این بیماری در سنین پائین می شود اما در سنین بالا ابتلا به بیماری های تحلیل برنده ی مغز موجب ابتلای فرد به صرع می‌شود.

,

معاون روابط بین الملل انجمن صرع در خصوص روش های درمان صرع، گفت: اگر بیماران به مدت 3 تا 5 سال به صورت منظم داروهای خود را مصرف کنند در 60 تا 70 درصد موارد بهبودی حاصل می‌شود.

,

وی افزود: افرادی که با دارو درمانی بهبود نمی‌یابند نیاز به جراحی دارند که در این روش نیز 60 درصد بیماران بهبود می‌یابند.

,

عضو هیأت مدیره انجمن صرع ایران با تاکید بر اینکه تشخیص کانون و نوع تشنج بسیار مهم است، اظهار کرد: متاسفانه بیماری صرع در برخی موارد به علت تشابه علائم با برخی از بیماری‌ها مانند سنگ کوب، اختلال خواب و ... اشتباه تشخیص داده می‌شود که این امر پروسه درمان بیماران را افزایش می‌دهد.

,

بهرامی با بیان اینکه بیماران مبتلا به صرع نیازمند به توجه بیشتر وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر هستند، افزود: هزینه ی جراحی صرع بسیار بالاست که از عهده  برخی بیماران خارج است که متاسفانه هیچ یک از سازمان های بیمه گر هزینه‌های این جراحی را پوشش نمی‌دهند.

,

انتهای پیام/بخ

]
عضو هیأت مدیره انجمن صرع ایران با بیان اینکه 750 هزار ایرانی به بیماری صرع مبتلا هستند، گفت: 70 درصد بیماران با روش دارو درمانی و جراحی بهبود می‌یابند.