تولید سالیانه بیش از ۲۰۰ تن انواع ماهی در مهرستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از با مهرستان، غلام محمد جمشیدزهی با اشاره به افزایش میزان تولید انواع ماهی در شهرستان مهرستان، گفت: در این شهرستان مرزی  تعداد ۲۵ استخر پرورش ماهی وجود دارد که سالانه ۴۰ تن انواع ماهی از آنها برداشت و به بازار مصرف داخلی و خارج از شهرستان عرضه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, با مهرستان،,

غلام محمد جمشیدزهی افزود: همچنین میزان ۲۰۴ تن انواع ماهی نیز از آب بندان ها و سدها در شهرستان صید می شود.

,

وی ادامه داد: استخرهای ۲ منظوره کشاورزی و پرورش ماهی موقعیت مناسبی را برای پرورش انواع آبزیان ایجاد کرده است که نگاهی به آمار و ارقام آنها چشم انداز وسیعی را برای توسعه و پرورش آبزیان در شهرستان ارائه می دهد.

,

جمشیدزهی خاطر نشان کرد: در حال حاضر انواع ماهی های گرمابی از قبیل کپور ماهیان در شهرستان پرورش می یابند و در صددیم تا با برنامه ریزی مدون ضمن تشویق و ترغیب متقاضیان و علاقمندان، به تعداد استخرها نیز بیفزاییم.

,

سرپرست نمایندگی اداره شیلات شهرستان مهرستان با اشاره به روند صعودی تولید انواع ماهی در شهرستان، تصریح کرد: میزان تولید انواع ماهی گرمابی در شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد که این رقم در سال های آینده نیز روند و رشد صعودی خود را حفظ خواهد کرد.

,

جمشید زهی افزود: سرمایه گذاری در بحث شیلات و پرورش ماهی های گرمابی به صرفه ترین راه و اقتصادی ترین فعالیت در شهرستان مرزی مهرستان است که نباید از این پتانسیل و ظرفیت مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی غافل شد.

,

, , ,

وی با اشاره به تدوین برنامه جامع توسعه صنعت شیلات در استان اظهار داشت کرد: مدیریت شیلات استان به منظور دستیابی به اهداف تولید، گام های موثر و مطلوبی در راستای توسعه فعالیتهای آبزی پروری و ترویج مصرف آبزیان برداشته است و این نوید از روزهای خوب توام با اشتغالزایی و کارآفرینی است.

,

جمشیدزهی افزود: در حال حاضر بچه ماهی ها در راستای کمک به استخرداران بصورت رایگان در اختیار آنها قرار داده می شود.

,

جمشیدزهی ابراز امیدواری کرد: با ترویج آبزی پروی در شهرستان مهرستان و با استفاده از پتانسیل های موجود بتوان سرانه مصرف ماهی را ارتقا داد.

,

وی خاطر نشان کرد: به منظور ترویج و توسعه پرورش ماهی در این شهرستان در سال جاری اقدام به برگزاری چندین دوره آموزشی با مضامین اصول پرورش ماهی، طبخ و حمل آبزیان کرده است.

,

انتهای پیام

]
سرپرست نمایندگی اداره شیلات شهرستان مهرستان از تولید سالیانه بیش از 200 تن انواع ماهی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد.