گلایه دبیر جشنواره عمار از خلف وعده مسئولین به جانبازی که کارت ملی نداشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رمضانی دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، با گلایه از عملی نشدن وعده های مسئولین به جانباز هندی الاصل رفسنجانی که دو سال قبل سوژه مستند «ملی بدون کارت» شده بود، گفت: دو سال قبل از آقای امیر سینک (محمد حیدری) جانباز هندی الاصل به همراه خانواده و کارگردان مستند «ملی بدون کارت» جناب آقای شعبانی برای حضور در مراسم اختتامیه جشنواره عمار در رفسنجان دعوت کردیم و این مراسم از بعضی شبکه های سیما نیز پخش شد؛ بعضی از مسئولین و مردم قول دادند که در کنار رفع مشکلات مادی وی، مشکل کارت ملی این جانباز نیز حل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خانه خشتی,

وی با بیان اینکه خانواده آقای حیدری از رفسنجان به کرمان مهاجرت کرده اند، افزود: در آخرین تماسی که با خانواده آقای حیدری داشتم متوجه شدم نه تنها به هیچ کدام از وعده های داده شده در اختتامیه جشنواره عمل نشده است، بلکه حقوق و بیمه دریافتی ایشان از بنیاد شهید هر سه چهار ماه یک بار به خاطر نداشتن کارت ملی قطع می شود.

,

رمضانی ادامه داد: در آیین اختتامیه توسط مسئولین و مردم قول چندین سفر زیارتی به مکه مکرمه و کربلای معلی و … نیز به ایشان داده شده بود.

,

مستند «ملی بدون کارت» به زندگی جانبازی هندی می‌پردازد که هنوز نتوانسته در ایران کارت ملی دریافت کند؛ وی در سال‌های اولیه انقلاب به ایران آمده و ازدواج می کند؛ در زمان جنگ به جبهه رفته و چندین بار مجروح می‌شود.

,

حیدری در حال حاضر و به دلیل عدم همکاری مسئولان ذیربط، از داشتن کارت ملی و شناسنامه محروم است و همین امر سبب شده بسیاری از حقوق اجتماعی و مالی هم به او تعلق نگیرد.
مستند «ملی بدون کارت» درصدد به تصویر کشیدن گوشه‌ای از مظلومیت‌های این جانباز غیر ایرانی و سوق دادن توجه مدیران به سمت افرادی چون اوست.

,
]
رمضانی از عملی نشدن وعده های مسئولین به جانباز هندی الاصل رفسنجانی که دو سال قبل سوژه مستند «ملی بدون کارت» شده بود، گلایه کرد.