جنگ با سوریه برای عربستان خودکشی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار، ابراهیم آقا محمدی نماینده خرم آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تصمیم عربستان برای ورود به سوریه گفت: این اقدام به هر حال یک دلیل روشنی در حمایت دولت عربستان و حاکمان این کشور از جریان تکفیری داعش است در حال حاضر که موقعیت نیروهای تروریسم در سوریه به خطر افتاده و ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حال پیشروی هستند و مواضع داعش و جریانات تروریستی آنجا را یکی پس از دیگری تصرف می‌کنند، دولت عربستان از شکست قطعی آنها و فرارشان از سوریه و از بین رفتن سرمایه‌گذاری که سالهای سال روی تروریسم داشته به وحشت افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ادامه داد: تمام اقدامات و تحرکات عربستان از ترس از بین رفتن فعالیت های چندین ساله شیطانی خویش است  و قطعا ارتش آنها یک ارتش جنگنده نیست بلکه یک ارتش آرایشی است یک ارتش ظاهری که اگر پایش به سوریه کشیده شود قطعا و یقینآ در باتلاقی گرفتار میشود که هرچقدر دست و پا بزند فروتر میرود و آن زمان است که با صدایی که پر از گا و لای است باید فریاد بزند و به همدستان خود التماس کند که بیایند و نجاتشان دهند.

,

 

,

نماینده مردم خرم آباد در مجلس خاطرنشان کرد: ارتش عربستان در جنگی که با مردم یمن داشت و در حالی که آنها با دست خالی و شکم گرسنه و در بدترین شرایط محاصره می‌جنگیدند درگیر شد اما نتوانست آنجا پیشروی کند و هربار و هر روز ضربه خورد و پادگانهایش یکی پس از دیگری سقوط کرد، توسط مردمانی که دستشان خالی است و هیچ سلاحی ندارند و با این اوضاع این کشور می خواهد در سوریه بجنگد؟ 

,

 

,

آقامحمدی بر همین اساس یادآور شد: این صداها و تهدیدها از درون خالی و پوچ است و خودشان هم میدانند که از پایه و بنیان ترسیده اند،این تصمیم فقط طبلی است برای اینکه به دنیا بگویند ما هم هستیم و جلوی پیشروی های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت گرفته شود. ارتش عربستان ارتش ظاهری است و ارتش رزم نیست و این رجز خوانی های عربستان 2 ریال هم نمی ارزد و اگر وارد این داستان شود دست به خودکشی زیبایی زده که همه از مرگ آنها لذت خواهند برد.

,

 

,

وی افزود: بعید است که عربستان وارد این جنگ بشود، اما شاید دنبال این باشد که یکسری مزدور مثل بلک واتر و امثال آنرا از کشورها اجاره کند و جلو بفرستد، وگرنه ارتش عربستان قدرت و جرآت ندارد که وارد خاک سوریه شود.

,

 

,

ابراهیم آقا محمدی عضو کمیسیون امنیت در پاسخ به سؤالی درباره آینده کشور سوریه گفت: آینده سوریه و آنچه مسلم است از آن مردم این کشور است، آنجا خاک مردمان یک کشور مشخص است و یقینآ مردم سوریه به هیچ وجه اجازه نمی دهند که بیگانگان سرنوشتشان را تعیین کنند اگر اجازه می دادند پنج سال تمام با بی رحم ترین مزدوران نمبجنگیدند و مقاومت نمی کردند.
 

,
,

 وی در پایان شهرهای آزاد شده توسط نیروهای مقاومت و ارتش سوریه را نمونه بارز شجاعت این کشور دانست و افزود: از بین تمام شهرهای آزاد شده دو شهر نوگل و الزهرا نمونه بارزی است از اینکه مردم سوریه چه با دست خالی باشند و چه با شکم گرسنه بازهم به بیگانگان اجازه دخالت نمیدهند و قطعا هرکس به خاک سوریه تجاوز کند چیزی جز خواری و سرافکندگی نصیبش نمیشود و این مردم سوریه هستند که در نهایت همانطور که پنج سال مقابل تروریسم های بی رحم مقاومت کردند سرنوشتشان را با سرسختی تعیین میکنند و در نهایت آنچه که رخ خواهد داد همان پیروزی ملت سوریه است.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به تصمیم عربستان برای ورود ۱۵۰ هزار نیرو به سوریه گفت: ارتش عربستان یک ارتش آرایشی و خالی از جرات جنگیدن است و مسلم است که توان و قدرت این کارها را ندارد.