اصلاح طلبان سه بحران داشتند که توانستند خود را در این ده سال درمان کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا حسن صفار هرندی وزیر پیشین دولت نهم و دهم با حضور در میان دانش پژوهان طرح ولایت به جریانشناسی انتخابات 92 پرداخت.او گفت: جریانات سیاسی تازه در حال شکل گیری اند برای این کار و تحلیل بهتر جریان باید یک وضعیت مشابه با سال 92 را انتخاب کرد و آن وضع را تحلیل کرد.

وی با اشاره به سال 80 و انتخابات ریاست جمهوری آ ن سال گفت: در سال 80که آثای خاتمی با نزدیک به یک ملیون رای بیش تر از دور قبلی به عنوان رییس جمهوری ایران انتخاب شد جریان اصلاحات که شامل 18 حزب و گروه بود احساس بی رقیب بودن در عرصه سیاست کرد علی الخصوص حزب مشارکت که رییس جمهور وابسته به آنها بود. ولی این جریان سه مشکل عمده داشت واین سه مشکل روند شکست های پیاپی این جریان را از سال 81 استارت زد. مشکل اول بحرا ن آرمان بود یعنی اینکه این 18 حزب و گروهی که شاکله جبهه اصلاحات را تشکیل داده بودند به قول محمدرضا خاتمی از نماز شب خوان داشت تا سکولار .
 

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
, ,

بحران دوم برنامه بود ، نمی شود یک گروه آرامان های مختلفی داشته باشد ولی برنامه اش واحد باشد این فاصله برنامه ای به حدی بود که گاهی در دولت اصلاحات کاره و پروژه ها نیمه کاره و تنها در حد یک طرح رها می شد مثل طرح سامندهی اقتصادی.و بحران سوم نبود رأس در این جبهه بود به قول خودشان جبهه بی سر بود و یک شخص به عنوان تمام کننده در این جبهه نبود.

صفار هرندی گفت: آثار این بحران ها این بود که وقتی بک اصلاحاتی حرف می زد مردم می گفتند کدام طیف از اصلاحات دارد حرف می زند و این جریانات باعث شد وقتی اصلاحات احساس بی رقیبی در عرصه سیاست کشور می کرد و به زور آزمایی درون جبهه ای روی آورد شکست هایش شروع شد و اولین شکستشان انتخابات دومین دوره شورای شهر بود که یکی از ضعیف ترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی از لحاظ مشارکت بود با مشارکت 12% در تهران.
 

,
,
,
,
, ,

وزیر ارشاد دولت نهم گفت : ولی این بحران ها از طرف اصولگرها درمان شده .برای مثال در سال 90 اصلاح طلبان گفتند کسی که حرف ساختار شکننده بزند از ما نیست و بحران آرمان را درمان کردند در مورد برنامه گفتند تمام کسانی که از طرف اصلاحات یا نسبتا نزدیک به آنها در انتخابات شرکت کردند همه یک برنامه مشترک داشتند که نزدیک به تفکر لیبرال کارگزاری بود و وقتی آقای خاتمی به آقای عارف می گوید به نفع آقای روحانی کنار بکش آقای عارف با این که ناراحت می شود ولی حرف آقای خاتمی را قبول می کند واین می شود درمان بحران سوم.

وی در مورد کابینه معرفی شده توسط آقای روحانی گفت این منتظره ترین کابینه بود و وقتی کسی ادعا می کند هم اصولگراست و هم اصلاح طلب این کابینه از او انتظار می رود، و شاید در آینده آقای روحانی جلوی برخی از افرا بایستد تا ثابت کند نوچه کسی نیست.

صفار هرندی پاسخ سوالی مبنی بر چرایی استعفای خود از دولت دهم گفت: وقتی جریان معاونت اولی آقای مشایی پیش آمد و مقام معظم رهبری نامه ای نوشتند ما انتظار داشتیم که ایشون برکنار شوند ولی آقای احمدی نژاد در هیئت دولت گفتند مشایی یعنی احمدی نژاد و احمدی نژاد یعنی مشایی که بنده و آقای اژه ای قرار گذاشتیم که اگر جلسه ی هیئت دولت بعدی هم وضع به همین منوال بود نرویم که آقای مشایی برکنار شدند ولی به بنده و آقای اژه ای هم خبر دادند که شما هم دیگه لازم نیست بیایید برای هیئت دولت ولی بعد که حساب کردند دیدند اگر دو وزیر دیگر عزل شود دولت از اعتبار ساقط می شود به بنده گفتند هنوز وزیری که اینطور شد که من استعفا دادم بعد از عزل!!

,
,
,
,
,

منبع سازمان بسیج دانشجویی

,

انتهای پیام/م
 

,
]
نمی شود یک گروه آرامان های مختلفی داشته باشد ولی برنامه اش واحد باشد این فاصله برنامه ای به حدی بود که گاهی در دولت اصلاحات کاره و پروژه ها نیمه کاره و تنها در حد یک طرح رها می شد مثل طرح سامندهی اقتصادی.