حضرت زهرا (س) شهیده راه ولایت بود / روحیه شهادت طلبی همیشه در جامعه جاری است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از پایگاه خبریتحلیلی آذرپیام؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان سلماس با اشاره به آیاتی از  سوره مبارکه احزاب، اظهار کرد: خداوند خطاب به رسول خدا(ص) فروده است که اى پیامبر اسلام ما تو را شاهد بر امت و نویدبخش و زنهار ده آنان قرار دادیم و قرارت دادیم که دعوت‌کننده به اذن خدا و چراغى نوربخش باشى و مومنان را مژده بده که از ناحیه خدا فضلى بس بزرگ دارند و کافران و منافقان را اطاعت مکن و آزارشان را واگذار کن و بر خدا توکل کن و خدا براى اعتماد کافى است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرپیام,

وی افزود: شاهد بودن خداوند بر تمام اعمال انسان‌ها، بشارت‌دهنده به نیکوکاران، انظارکننده کافران و منافقان و دعوت‌کننده به سوی خداوند با اذن پروردگار عالم است ؛ از جمله نکاتی هستند که خداوند منان در این آیات به آن اشاره فرموده است.

,

خطیب جمعه سلماس 22 اسفندماه و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام خمینی(ره) در سال 1358 از جمله مهم‌ترین مناسبت‌های هفته جاری دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) تاکیدات بسیاری مبنی بر تکریم خانواده‌های شهدا داشتند و از دیدگاه ایشان، مقام شهادت اوج بندگی و عزت ابدی بوده است که در این جهت در جامعه اسلامی روحیه شهادت‌طلبی بر تمام امور مقدم بوده و جاری در بین اقشار مختلف می باشد.

,

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) عنوان کرد: باید تمام امکانات لازم برای رفاه خانواده‌های شهدا فراهم شود و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت نباید به دست فراموشی سپرده شوند.

,

وی به وفات آیت‌الله واعظ طبسی اشاره کرد و ضمن تسلیت وفات این عالم ربانی، گفت: ایشان یکی از یاران وفادار امام خمینی (ره) بودند و خدمات بسیار ارزنده‌ای را در پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند.

,

امام جمعه سلماس به انتصاب آیت‌الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزو:  در حکم انتصاب رهبر انقلاب اسلامی نکات بسیار مهمی را در خصوص آستان قدس رضوی بیان فرمودند و از تولیت آستان قدس رضوی درخواست کردند که تمام تلاش خود را در جهت بهره‌مندی معنوی از برکات آستان قدس رضوی را انجام دهند.

,

امام جمعه سلماس عنوان کرد: در این حکم، خدمت به زائران و دستگیری از فقرا، خدمت به مجاوران آستان قدس رضوی، توجه به ظرفیت داخلی آستان قدس رضوی در عرصه داخلی و بین‌المللی، حفاظت از گنجینه آستان قدس رضوی، حفاظت از موقوفات و ساماندهی اقتصادی قید شده است که نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان ذیربط را می‌طلبد.

,

وی سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مقام شهیده راه ولایت را بعنوان یکی دیگر از مهمترین ایام هفته آتی عنوان داشت و گفت: در شان و عظمت این بانوی بزرگوار همین کافی است که این بانوی بزرگوار همسر حضرت علی(ع) بودند و خداوند در شان این حضرت سوره کوثر را نازل فرمودهد است.

,

وی تصریح کرد: خداوند خطاب به پیامبر اکرم (ص) علت پیدایش را افلاک را وجود باشکوه رسول خدا(ص) و وجود حضرت علی(ع) بیان کردند و پیدایش این دو بزرگوار را به دلیل آفرینش حضرت زهرا(س) دانسته است.

,

انتهای پیام/

]
امام جمعه سلماس با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنواتن شهیده راه ولایت گفت: روحیه شهادت طلبی همیشه در جامعه جاری است.