«لاندا» تیم افتخارآمیز رباتیک دانشگاه پیام نور استان کردستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُرددانش؛ جوانان این مرز و بوم همواره خلاقیت و استعدادهای خود را به رخ جهانیان می‌کشند و با نوردیدن پله‌های افتخار با اهداف والای خود برای اقتدار ایران اسلامی در جهان در حال تلاش و تکاپو هستند.

توسعه علم رباتیک در میان دانشجویان دانشگاه‌های کشور در دهه اخیر با شتاب زیادی پیش رفته است و امروزه شاهد برگزاری مسابقات رباتیک در سطوح منطقه‌ای، ملی و حتی بین‌المللی هستیم.

"لاندا" تیم نام آشنای رباتیک دانشگاه پیام نور مرکز سنندج فعالیت خود را در سال 1389 با همکاری تعدادی از دانشجویان رشته‌های کامپیوتر, مکانیک و الکترونیک آغاز و امروز  پس از گذشت چندین سال  از شکل‌گیری آن موفق به کسب مقام های برتر در سطح دانشگاه,  استان, کشور و ... شده است.

سخن از خلاقیت و نوآوری است، سخن از استعداد بی‌حد و حصر است، و سخن از کمبود امکانات و محرومیت‌ها و عدم حمایت‌ها است.

شعیب کریمی یکی از دانشجویان با استعداد رشته کامپیوتر دانشگاه پیام نور مرکز سنندج است که در سال 89 با همراهی و همکاری 4 نفر از دوستان و هم دانشگاهی های خود تیم رباتیک "لاندا" را در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج تشکیل داده اند و در مسابقات داخلی, استانی و کشوری مقام هام های حائز اهمیتی را کسب کرده اند.

اعضای تیم رباتیک لاندا را دانشجویان بااستعداد و جویای علم کردستانی شامل سالار حسین پور, شعیب کریمی و سجاد باقری در رشته نرم افزار, کیهان ولیه رشته الکترونیک و سامان صیفی رشته مکانیک تشکیل می‌دهند.

شعیب کریمی می گوید: با تلاش و همراهی دوستانم توانسته ایم با ساخت ربات های امدادگر, جنگجو, ربات های پرنده, مسیریاب و مین یاب در مسابقات مختلف شرکت می کنیم و تا امروز موفقیت های از جمله مقام سوم  در چهارمین دوره مسابقات رباتیک شریف کاپ , مقام دوم جشنواره رباتیک امیرکبیر, مقام اول المپیاد رباتیک دانشگاه پیام نور کشور, مقام اول مسابقات بین المللی رباتیک فیض کاپ در موسسه آموزش عالی علامه فیض کاشانی , مقام اول مسابقات رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و مقام چهارم مسابقات رباتیک ایران اوپنرا کسب کنیم.

وی یکی از ربات های افتخارآمیز تیم لاندا را ربات امدادگر واقعی عنوان کرد و گفت: در طول مدت 2 سال با هزینه نزدیک 12 میلیون موفق به طراحی, ساخت و تکمیل این ربات و آماده‌سازی آن برای مسابقات مختلف رباتیک شدیم.

می گوید: ربات امدادگری که تیم لاندا ساخته است و صاحب مقام های مختلفی شده است قابلیت عبور از موانع و سطوح ناهموار مثل مناطق آبی, مناطق شنی و سنگی , آوار ها و ... دارد همچنین قابلیت تشخیص صدا, تصویر, علائم حیاتی و نشت گاز و ارسال به اپراتور را نیز دارد که می تواند کمک شایانی به امدادگران در مواقع وقوع حادثه و بلایای طبیعی و غیر طبیعی بکند.

این دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز سنندج یادآور می شود: در کنار ساخت ربات های مختلف دو دستگاه صنعتی نیز اختراع کرده ایم که یکی  از آنها در آزمایشگاه های تشخیص طبی کاربرد دارد و ثبت اختراع شده و به مرحله تجاری سازی رسیده است و دیگری هم دستگاه صنعتی برداشت تصویر است که بیشتر در کارخانه ها کاربرد دارد و این دستگاه در شرف کسب ثبت اختراع است.

وی از حمایت های چشمگیر دانشگاه پیام نور استان کردستان از تیم لاندا تشکر می کند و می گوید: تا امروز بجز دانشگاه پیام نور مرکز سنندج هیچ ارگان و سازمانی حتی بنیاد نخبگان استان از تیم لاندا حمایت نکرده است.
 
وی از برگزاری دوره های آموزشی ساخت ربات با همکاری دانشگاه برای دانشجویان رشته های فنی و مهندسی خبر داد و گفت:  در طول دو سال سه دوره کارگاه آموزشی ساخت ربات را برگزار کرده ایم و دانشجویان مستعد در این دوره ها را شناسایی و اقدام به تشکیل چندین تیم رباتیک وآماده کردن انها برای شرکت در مسابقات مختلف کرده ایم.
 

شعیب کریمی جوان مخترع و مبتکر کردستانی ادامه می دهد: با توجه به اینکه تمامی دنیا به سمت الکترونیک و فن‌آوری و کامپیوتر پیش رفته است استان کردستان نیز در سال های اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه ساخت ربات های مختلف کسب کرده است و جای پیشرفت بیشتر از این را هم دارد که امیدواریم با حمایت مسئولین استان جوانان کردستانی قله‌های سربلندی کشور و استان را فتح کنند.

انتهای پیام/م

 
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُرددانش,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
"لاندا" تیم نام آشنای رباتیک دانشگاه پیام نور مرکز سنندج فعالیت خود را در سال 1389 با همکاری تعدادی از دانشجویان رشته‌های کامپیوتر, مکانیک و الکترونیک آغاز و امروز پس از گذشت چندین سال از شکل‌گیری, موفق به کسب مقام های برتر در سطح دانشگاه, استان, کشور و ... شده است.