زنگ سپاس معلم در مدارس سمنان نواخته شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، به مناسبت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، زنگ سپاس معلم در مدارس  سمنان نواخته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت، ,

این مراسم با حضور استاندار، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و برخی از معلمان و حضور دانش‌آموزان به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه عفاف برگزار شد.

,

, ,

در این آیین پس از نواخته شدن زنگ، دانش آموزان با اهدا گل از مقام بزرگ معلمان خود تقدیر کردند.

,

, ,

ضرورت تکریم و حفظ شان و جایگاه معلمان در جامعه

, ضرورت تکریم و حفظ شان و جایگاه معلمان در جامعه,

محمدرضا خباز استاندار سمنان در این آیین با تبریک روز معلم با بیان اینکه امسال گرامیداشت هفته معلم و تقدیر از معلمان برعهده استانداری است، گفت: هرچه داریم از معلمان است و هرچه نداریم از بی معلمی است.

,

وی در ادامه افزود: فردی به هر مقامی در سطح علم، عرفان و تربیت رسیده است همه مدیون معلمانشان هستند.

,

خباز  بابیان اینکه در همه دنیا کسی وجود ندارد که مدیون معلم نباشد گفت: اگرچه پیامبر اکرم (ص) نیز امی و نزد معلمی تربیت نشده بود اما به مبدأ فیض عالم یعنی خداوند متعال وصل بود.

,

استاندار سمنان با تاکید بر تکریم جایگاه معلم تصریح کرد: طیق آموزه های دینی ما احترام به معلم مایه برکت علم است و علم بی برکت انسان را منحرف می کند.

,

وی با اشاره به ارتباط بین دین و علم عنوان کرد: اگر بین علم و دین فاصله بیفتد احتراق بوجود می آید و امروز ما را به جرم استفاده از دانش هسته ای تحت فشار و تحریم قرار می دهند می گفتند شما به دنبال سلاح هسته ای هستید در حالیکه به اعتقاد ما این علم که موجب نابودی بشریت می شود هیچ ارزشی ندارد و این علم منهای دین است.

,

, ,

خباز با بیان اینکه عمر انسان به سرعت می گذرد و باید از این فرصت به درستی استفاده کرد گفت: علم آموزی در تمام مراحل زندگی باید تداوم داشته باشد و اینطور نباشد که وقت و عمر انسان به بطالت بگذرد.

,

استاندار سمنان وجود بسترهای علم آموزی و تعلیم و تربیت امروز در کشور را حاصل رشادت های امام راحل (ره) و خون شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: شهید مطهری با قلم و اندیشه خود زمینه انسان سازی عده زیادی از معلمین در جامعه را فراهم کرد و ارزش های امروز مدیون زحمت های آنهاست.

,

12 اردیبهشت ماه سال روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم و آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم نام گذاری شده است.

,

انتهای پیام/

]
زنگ سپاس معلم همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، با حضور مسئولان در مدارس شهرستان سمنان نواخته شد.