کناره‌گیری بشار اسد از قدرت تا اول آگوست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس ، کناره‌گیری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت تا روز اول ماه آگوست (11 مردادماه) پیش‌شرط جدیدی است که آمریکا برای مذاکرات سوریه تعیین کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری این موضوع را مطرح کرد. وی گفت: «زمان هدف برای دوره انتقالی، اول آگوست است.»

,

وی افزود: «ما حالا وارد ماه می شده‌ایم. بنابراین، ظرف این چند ماه، یا اتفاقاتی می‌افتد و یا اینکه این به معنی آن است که آنها خواستار قدم گذاشتن در مسیر دیگری هستند.»

,

بیزینس‌اینسایدر، این هشدار جان کری را یادآور اظهارات او در سال 2011 دانسته که گفته بود بشار اسد در حال گذراندن روزهای آخرش در قدرت است.

,

ناآرامی‌های پنج ساله سوریه به گفته دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، به کشته شدن بیش از 400 هزار نفر و آواره شدن نزدیک به دو میلیون نفر منجر شده است.

,

گزارش‌ها در سال‌های گذشته حاکی از آن بوده که حمایت دولت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها یعنی قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان سوریه از عوامل اصلی گسترش دامنه جنگ در این کشور است.

,

در حالی که کشورهای غربی کناره‌گیری «بشار اسد» را شرط موفقیت مذاکرات سوریه عنوان می‌کند، دمشق این پیش‌شرط را خط قرمز خود برای مشارکت در مذاکرات عنوان کرده است.

,

انتهای پیام/بخ

]
وزیر خارجه آمریکا رئیس‌جمهور سوریه را به کناره‌گیری از قدرت تا روز اول آگوست (برابر با 11 مردادماه) تهدید کرده است.