مجسمه سردار اسعدبختیاری تخریب شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجسمه حاج علیقلی خان معروف به سردار اسعد بختیاری یکی از فاتحان تهران در انقلاب مشروطه در شهر جونقان چهارمحال و بختیاری تخریب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزاش ایرنا، یک منبع آگاه با اینکه دو نفر از مردم این شهر به قلعه سردار اسعد بختیاری هجوم آوردند گفت: این افراد با تیشه به قلعه حمله و مجسمه این مشروطه خواه را تخریب کردند.

,

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، افزود: این افراد با پاشیدن نمک به صورت نگهبانان این قلعه، وارد محوطه شدند و مجسمه را شکستند.

,

به گزارش ایرنا، قلعه سردار اسعد بختیاری به عنوان موزه مشروطیت نامگذاری شده است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان را دارد و قرار بود در هفته میراث فرهنگی افتتاح شود.

,

انقلاب مشروطه بخشی از تاریخ معاصر ایران است که قوم بختیاری نیز در این جنبش، نقش آفرینی کرد و بخشی از سرآغاز قیام علیه استبداد قاجار، از دامنه کوه های بختیاری رخ داده است.

,

کتیبه های پیرغار در روستای ده چشمه و قلعه سردار اسعد بختیاری در شهر جونقان، از توابع شهرستان فارسان، مهمترین آثار به جای مانده از انقلاب مشروطه است.

,

انقلاب مشروطه در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار، برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد که در نهایت به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی ایران انجامید.

,

قلعه سردار اسعد بختیاری یا قلعه مشروطه، مربوط به دوران قارجار در شهر جونقان پنجم دی 1356 به شماره 1548 به عنوان یک اثر تاریخی ثبت ملی شد.

,

انتهای پیام/بخ

]
مجسمه حاج علیقلی خان معروف به سردار اسعد بختیاری یکی از فاتحان تهران در انقلاب مشروطه در شهر جونقان چهارمحال و بختیاری تخریب شد.