فرهنگ بومی رودبار در شبکه استانی سیمای مرکز کرمان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از“رودبار ما“، درپی سفر مدیرکل صداوسیمای استان کرمان به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی و درخواست های مسئولان محلی و مردم از وی مبنی بر پخش برنامه های با گویش و لهجه ی شیرین رودباری و بهادادن به خرده فرهنگ های بومی و گویش های اصیل مناطق بعد از این شاهد پخش برنامه ی شب های کرمان با گویش و لهجه ی رودباری از شبکه ی استان کرمان خواهیم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

به همین منظور اولین مجموعه ی این برنامه با گویش رودباری و با مجری گری هنرمند خوش ذوق قلعه گنجی در شهرستان رودبار جنوب ضبط گردید که به زودی از شبکه ی کرمان به نمایش گذاشته می شود.
و در سایر پنج شهرستان نیز این برنامه به همین ترتیب ضبط و پخش خواهد شد و مجری گری این برنامه را در پنج شهرستان جنوبی خبرنگار صداوسیما محمد حیدری بر عهده خواهد داشت.

,
,

هدف از این برنامه ی فرهنگی معرفی خرده فرهنگ های قومی و بومی مناطق ،آداب و رسوم ومعرفی ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی و گردشگری و فرهنگی هریک از پنج شهرستان جنوبی می باشد.

,

گزارش از: ادیب حیدری

,

انتهای پیام/

]
درپی سفر مدیرکل صداوسیمای استان کرمان به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی و درخواست های مسئولان محلی و مردم از وی مبنی بر پخش برنامه های با گویش و لهجه ی شیرین رودباری از این به بعد شاهد پخش برنامه ی شب های کرمان با گویش و لهجه ی رودباری از شبکه ی استان کرمان خواهیم شد.