عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب، تفسیری از گلایه های ایشان نسبت به وزارت ارشاد است/ اعتراف وزیر ارشاد در مورد "50 کیلو آلبالو" نوش دارو بعد از مرگ سهراب است
[

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص عدم حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب امسال اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در هر چهارسال دولت دهم از نمایشگاه کتاب بازدید به عمل آوردند و دیدارهای گوناگونی را هم حتی با ناشران کتاب داشتند.

, سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: بدون تردید نارضایتی‌های گوناگونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های گوناگون از جمله کتاب، تئاتر، سینما و موسیقی وجود دارد و این عدم حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب‌ می‌تواند تفسیری از این گلایه ها باشد.

, ,

 

,

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار نمی‌گیرد گفت: اعتراف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افتضاح بودن فیلم پنجاه کیلو آلبالو خود از وجود یک سهل انگاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر می‌دهد و توجیه وزیر محترم نوش دارو بعد از مرگ سهراب است.
 

,
,

جنتی پیش از این گفته بود که  فیلم «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، ‌اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراض‌هایی که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم. واقعا فیلم نامناسب و مغایر سیاست‌های دولت است.

,

علی جنتی درباره نظر خود درباره محتوای این فیلم پرحاشیه اظهار داشت: فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم. ربطی به مخالفت برخی رسانه‌ها هم ندارد.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضع‌گیری دیرهنگام همچنین در پاسخ به این سوال که دراین‌ صورت چه کسانی مسئول آن هستند؟ گفت: کسانی که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است.

,

جنتی که بنا به برخی اعلام‌ها در دیدار چندی قبل خود با آیت الله مکارم شیرازی هم از محتوای ناسالم این فیلم سخن گفته و بابت آن پوزش خواسته بود در پایان این گفتگو صدور مجوز نمایش خانگی فیلم 50 کیلو آلبالو را منوط به انجام اصلاحات کرد.

,

بنا به این گزارش از آغازین روزهای اکران این فیلم در سینمای ایران گروه‌ها و منتقدین مختلف سینمایی اعتراض و هشدارهایی به این قبح شکنی که در قالب یک فیلم سینمایی کانون فرهنگ عمومی مردم را هدف گرفته بود مورد انتقاد قرار دادند. انتقاداتی که همواره از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس سازمان سینمایی بی پاسخ و یا با حمله مورد هجمه قرار گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/نج

]
سید محمد حسینی درخصوص عدم حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب گفت: بدون تردید نارضایتی‌های گوناگونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌‌های گوناگون از جمله کتاب، تئاتر، سینما و موسیقی وجود دارد و این عدم حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب‌ می‌تواند تفسیری از این گلایه ها باشد.