احتمالا 60 درصد آب دریاچه ارومیه در تابستان پیش رو از دست برود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز آراسته، مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی، در گفت و گو با  ندای ارومیه، با اشاره به مطالبات و نیازهای زیست محیطی آذربایجان غربی از رئیس جمهور در آستانه سفر هیات دولت به این استان، اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات زیست محیطی از رئیس جمهور، احیای دریاچه ارومیه و تالاب های اقماری آذربایجان غربی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای ارومیه,

وی افزود: احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شهرک های صنعتی استان و تاسیس سایت پسماندهای صنعتی از دیگر مسائلی است که نیاز مبرمی نسبت به آن احساس می شود.

,

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: به طور کلی سایت های دفن زباله های شهری در تمام شهرستان های آذربایجان غربی با مشکل مواجه است که تمامی آن ها نیازمند تزریق اعتبار هستند.

,

آراسته تزریق اعتبار به منظور کنترل و پایش رودخانه های استان و همچنین گسترش فضای سبز و ایجاد کمربند سبز به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و معضل ریزگردها را نیازهای دیگر محیط زیست آذربایجان غربی عنوان کرد.

,

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، گفت: امروز نیاز به فاز سوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب ارومیه شدیدا احساس می شود در حالی که هنوز فاز دوم این طرح هنوز به بهره برداری نرسیده است.

,

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی همچنین در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: سطح آب نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 56 سانتی متر و نسبت به نسبت به آغاز سال آبی جاری در اول مهرماه سال گذشته 106 سانتی متر افزایش داشته است.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر حجم آب موجود در دریاچه ارومیه یک میلیارد مکعب آب است و مساحت پهنه آبی آن به 3هزار کیلومتر مربع از 5هزار و 700 کیلومتر مربع مساحت کل دریاچه رسیده است.

,

آراسته خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن تابستان و فرارسیدن ماه های گرم سال احتمالا 60 درصد آب دریاچه ارومیه از دست برود.

,

انتهای پیام/م

]
مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با توجه به در پیش بودن تابستان و فرارسیدن ماه های گرم سال احتمالا 60 درصد آب دریاچه ارومیه از دست برود.