امیر پوردستان: افزایش قدرت تخریب موشک‌های نزاجا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی با اشاره به نوع تهدیدات موجود علیه کشور اظهار داشت: بعد از حادثه 11 سپتامبر با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو شدیم که از نظر نوع، اندازه و شکل با تهدیدات گذشته تفاوت کرده بود و آن فضای ناهمتراز بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: در فضای ناهمتراز شاهد جنگ‌های منطقه‌ای میان دو کشور هم مرز نیستیم بلکه شاهد جنگ میان دو کشور که یکی دارای فناوری‌های نوین و پیشرفته و دیگری فاقد آن است،‌ خواهیم بود.

,

پوردستان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما نیز در حوزه ناهمتراز ظرفیت‌ها و نیازهای لازم را در خود ایجاد کردند که مهمترین آن توجه به آمادگی رزمی است به طوری که حفظ و ارتقای آمادگی رزمی سرلوحه کار مجموعه نیروی زمینی ارتش قرار گرفت.

,

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنانش تصریح کرد: ما در حال رصد مداوم تهدیدات چه در مرز چه خارج مرز و چه فرامنطقه‌ای هستیم که متناسب با آنها، ظرفیت‌های لازم ایجاد می‌شود و امکان ندارد که ما در این خصوص غافلگیر شویم.

,

پوردستان با بیان اینکه یکی از مواردی که باعث می‌شود آمادگی رزمی را حفظ کنیم شرکت در رزمایش‌هاست، گفت: برگزاری رزمایش‌ها باعث می‌شود سربازان ما همیشه بیدار و آماده باشند و بوی باروت را حس کنند رزمایش تحرکی است که به یگان داده می‌شود.

,

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته رزمایش‌های متعددی برگزار شده است، گفت: در سال گذشته رزمایش عمیق و وسیع موشکی در منطقه کاشان داشتیم و راکت‌ها و موشک‌هایی که در نزاجا هستند هم از نظر برد هم قدرت تخریب و هم دقت ارتقا پیدا کرد همچنین رزمایش هوابرد و زرهی را نیز داشتیم تا آمادگی‌های لازم برای مقابله با تهدیدات را در خود ایجاد کنیم.

,

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه بر اساس دکترین‌های عملیاتی، تاکتیکی سلاح مورد نیاز خود را به صنایع دفاعی اعلام می‌کنیم، ‌اظهار داشت: از طرفی هم ما در نیروی زمینی اقدامات فراوانی انجام داده‌ایم و در بخش بالگردی خودکفا هستیم. همچنین انواع و اقسام شبیه‌سازها برای تربیت خلبانان و تیراندازی تولید می‌شود.

,

پوردستان ادامه داد:‌ ما در نیروی زمینی، تونل باد شبیه‌ساز چتربازی، سلاح‌های تک تیرانداز با برد 3 کیلومتر، تانک ذوالفقار، نفربرهای شنی‌دار و تجهیزات جنگ الکترونیک را بومی‌سازی و تولید کرده‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ با چهره‌ای تازه ار تهدیدات روبرو شدیم که متناسب با آن ظرفیت‌ها و نیازهای لازم در نیروهای مسلح ایجاد شد.