عزم مردم یک شهرستان برای تحقق اقتصاد مقاومتی+تصاویر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان، توجه به اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب بارها مورد توجه قرار گرفته است، از نامگذاری متعدد سال ها با مضمون اقتصاد مقاومتی گرفته تا تذکرات پی در پی ایشان که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان, سلام کمیجان, سلام کمیجان, سلام کمیجان, سلام کمیجان,

آنچه در حال حاضر نیاز کشور جمهوری اسلامی ایران است و باید عزم ملی برای محقق شدن آن ایجاد شود، مسئله مهم اقتصاد مقاومتی است، دیگر فرصتی برای گفتمان سازی نمانده است، و باید به هرچه تابحال گفته شده است، جامه ی عمل پوشاند.

,

 دولت و ملت و هر کس به اندازه توان خود وارد این میدان شود، نباید دست روی دست گذاشت، و اجازه داد تا کشور ایران به بازار مصرفی برای جنس های بیگانگان بخصوص اجناس بی کیفیت چینی تبدیل شود، تنها خودمان می‌توانیم دست بر زانوی همت گذاشته و در کنار هم قرار گیریم تا چرخ تولید و اقتصاد کشور را بچرخانیم.

,

کمیجان یکی از شهرستان های استان مرکزی است، و افتخار این را دارد که یکی از پیشگامان عرصه ی اقتصاد مقاومتی  در استان مرکزی و کشور شده و مردم و مسئولین این شهر جزو اولین جهادگران جبهه ی اقتصادی هستند.

,

در شرایطی که از هر طرف خبر تعطیلی کارخانه های بزرگ و صنعتی به گوش می رسد، روی آوردن به کارهای خانگی بهترین فرصت برای احیای اقتصاد کشور است.

,

در ادامه گزارش با برخی از افراد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد این عرصه شده اند و با زمینه های فعالیت آنها آشنا خواهید شد.

,

میلاجرد می تواند به یکی از قطب های خیاطی کشور تبدیل شود

, میلاجرد می تواند به یکی از قطب های خیاطی کشور تبدیل شود, میلاجرد می تواند به یکی از قطب های خیاطی کشور تبدیل شود,

ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک از وجوه مختلف دارای مزیت و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به سطح گسترده ی آن است، اول اینکه کارگاه های کوچک جهت راه اندازی به سرمایه ی زیادی احتیاج ندارد، دوم اینکه برای شروع فعالیت کارگاه های کوچک نیازی نیست تا بیرون از شهر باشید و برخی از همین کارگاه ها را می شود در سطح شهر و حتی داخل منازل مسکونی هم راه اندازی کرد.

,

یکی از شغل هایی که در چند سال اخیر در شهرستان کمیجان و بخصوص در شهر میلاجرد رونق گرفته، شغل خیاطی است به صورتی که در هر چند قدم میتوان یک کارگاه خیاطی را در این شهر مشاهده کرد که در داخل آن چندین جوان ونوجوان مشغول کار هستند.

,
, ,

علی حیدری شهردار میلاجرد در این باره گفت: میلاجرد می تواند به یکی از قطب های خیاطی کشور تبدیل شود.

,

وی افزود: وضع درآمدی مردم این شهر زیاد خوب نیست و آثار کشاورزی هم کم شده است، اما با توجه به روی آوری زنان و مردان میلاجردی به حرفه خیاطی این شغل می تواند با کمک مسئولین امر در امرار معاش مردم تاثیرگذار بوده و با توجه به علاقه بیش از نیمی از زنان این شهر به خیاطی می توان میلاجرد را به قطب خیاطی کشور تبدیل کرد.

,

یکی از مسئولین کارگاه خیاطی شهر میلاجرد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تقریبا از پنج سال پیش کارگاه های خیاطی در میلاجرد شروع به کار کرده اند و این کارگاه ها باعث بازگشت بسیاری از جوانانی که در شهر های دیگر از جمله تهران مشغول خیاطی بودند؛ به میلاجرد شده است؛این جوانان با ایجاد کارگاه های کوچک و بزرگ باعث ایجاد اشتغال برای چندین نفر دیگر هم شده اند.

,

معلم خوش ذوق ،اقتصاد مقاومتی را در حیاط خانه خود پیاده کرده است

, معلم خوش ذوق ،اقتصاد مقاومتی را در حیاط خانه خود پیاده کرده است, معلم خوش ذوق ،اقتصاد مقاومتی را در حیاط خانه خود پیاده کرده است,

یکی از افرادی که با بهره گیری از دانش، ذوق و هنر و در مساحتی بسیار کم و با لبیک به ندای رهبری با تولید محصولات گوناگون وکشت های متنوع  اقدام به درآمد زایی از حیاط خانه خود کرده است حبیب الله اسفندانی است، وی که یک معلم است در حیاط خانه خود چندین محصول را تولید میکند.

,
, ,

از جمله محصولاتی که وی کاشته است زعفران است و میگوید با توجه به نیاز کم زعفران به آب و همچنین مهمتر از آن کمبود آب در منطقه ی کمیجان و داشتن صرفه اقتصادی این محصول، اقدام به کاشت این محصول کرده ام وتاکنون از درآمد آن راضی هستم.

,

از دیگر کشت های وی گیاهان دارویی همچون "اوسطو خودوس" و چند گیاه دیگر است که این گیاهان هم صرفه اقتصادی خوبی دارند.

,

این معلم خوش ذوق در حیاط خود از انواع درختان میوه از جمله نوع اصلاح شده گردو که در اولین سال محصول داده و همچنین هلو، زردالو ، گوجه درختی و انگور نیز دارد.

,

وی همچنین بیش از بیست کندوی زنبور عسل دارد که به گفته وی این زنبورها عسل مرغوبی را تولید می کنند و اگر مراقبت خوبی از آنها صورت بگیرد می توانند منبع درآمد خوبی باشند.

,

اسفندانی به جوانان توصیه کرد که به فکر کارهای تولیدی باشند و در زمانی که نیاز کشور به تولید بالارفته؛ با نیرو و پشتکار جوانی دست به کارهایی بزنند که به تولید کشور کمک کند و از  همه ظرفیت ها برای این امر مهم استفاده کنند و در این راه از استعانت از خدای متعال غافل نشوند چرا که با استعانت از خدا و تلاش می توان به اهداف بلند دست یافت.

,

ماجرای یک خانم روستایی که برای ۳۵ نفر شغل ایجاد کرده است

, ماجرای یک خانم روستایی که برای ۳۵ نفر شغل ایجاد کرده است, ماجرای یک خانم روستایی که برای ۳۵ نفر شغل ایجاد کرده است,

خانم اکرم آرزومندی، مدیرعامل یک تعاونی موفق روستایی است که در حوزه هایی چون کشت گیاهان دارویی، تولید قارچ، کشت زعفران، تولید انواع ترشیجات و صنایع تبدیلی مشغول فعالیت است، وی در عین حال مسئول یک گروه جهادی تخصصی در زمینه اشتغالزایی است، و با برگزاری اردوی جهادی در روستاهای شهرستان کمیجان به توانمندسازی زنان روستایی در زمینه خوداشتغالی اهتمام می ورزد.

,

, ,

این خانم خلاق و نوآور توانسته است با ورود به چند زمینه کاری و مدیریت هوشمندانه، هم برای خود سودآوری کرده و هم تعداد ۳۵ نفر را به صورت مستقیم مشغول کار کند.

,

خانم آرزومندی با توزیع نشاء گیاهان دارویی در میان زنان روستای محل سکونت خود(روستای اسفندان از توابع شهرستان کمیجان) و تضمین خرید محصول نهایی، امیدی شده است برای خانواده های بی بضاعت و همچنین توانسته روستا را از محصولات آویشن، نعناع، مریم گلی، گل گاو زبان، سیر، بادرنجبویه و سایر گیاهان دارویی خودکفا کند.

,

این کار آفرین روستایی با امر مشاوره و کمک به هم نوعان خود موفق شده  ۲۴ کارگاه تولید قارچ کوچک را راه اندازی کند و همچنین در زمینه بازاریابی این محصول قدم های موثری برای افرادی که با وی فعالیت می کنند برداشته است.

,

کشت زعفران، تولید ترشی و سرکه، ورود به عرصه ی صنایع تبدیلی، برگزاری دوره های جهادی و مشاوره ی شغلی.... از دیگر فعالیت های این خانم کارآفرین است.

,

هر کس به اندازه توان خود به اقتصاد کشور کمک کند

, هر کس به اندازه توان خود به اقتصاد کشور کمک کند, هر کس به اندازه توان خود به اقتصاد کشور کمک کند,

یکی از افرادی که در این زمنیه اقتصاد مقاومتی فعالیت می کند رحمان غلامحسینی از جوانان روستای مهدی آباد میلاجرد است که در کنار مسئولیت دهیاری روستا با ایجاد کارگاهی برای سه نفر دیگر اشتغالزایی کرده است.

,

, ,

وی در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: واحد پرورش بلدرچین را از مدتی پیش در ۳۰۰ متر مربع و با گنجایش ۱۰ هزار قطعه تاسیس کردیم.

,

غلامحسینی اظهار کرد: در مرحله اول پنج هزار بلدرچین گوشتی را بعد از پرورش به کشتارگاه فرستادیم و اکنون نیز پنچ هزار قطعه بلدرچین تخم گذار داریم.

,

وی افزود: چهار نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند که درآمد ماهیانه آن به چهارمیلیون سود خالص می رسد به طوری که روزی ۳۵۰۰ عدد تخم بلدرچین از این کارگاه می فروشیم.

,

مسئول این کارگاه تولیدی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای احداث این واحد در حدود ۵۰ میلیون تومان بوده عنوان کرد: ۲۰ میلیون تومان از این رقم سرمایه و آورده خودمان بود و ۳۰ میلیون آن نیز از طرف وام های اقتصاد مقاومتی تامین شد.

,

وقتی اشتغال زایی و کارآفرینی در روستای مادری، انگیزه ی یک فرد می شود

, وقتی اشتغال زایی و کارآفرینی در روستای مادری، انگیزه ی یک فرد می شود, وقتی اشتغال زایی و کارآفرینی در روستای مادری، انگیزه ی یک فرد می شود,

ابراهیم بهادری است با تکیه بر توانایی های خود و بدون دریافت هیچ وامی توانسته است، در تولید قارچ موفق باشد، وی نزدیک به دو سال است که توانسته، ۴ سالن تولید و پرورش قارچ دکمه ای راه اندازی کند.

,
, ,

این فعال اقتصاد مقاومتی گفت: خیلی به کارآفرینی و اشتغالزایی علاقه داشتم، که این ایده به ذهنم رسید که کارگاه پرورش قارچ احداث کنم، این شد که با برادر و پسر خاله ام به محل زندگی مادرم که روستای نهرپشته از توابع بخش میلاجرد است آمدم و شروع به ساختن ۲ سالن پرورش قارچ کردیم.

,

وی افزود: می خواستم اگر کاری هم می کنم برای هم روستاییان خودم باشد و بعد در شهرهای دیگر این حرفه را گسترش دهم.

,

روستایی در کمیجان که نه مهاجر دارد و نه جوان بیکار

, روستایی در کمیجان که نه مهاجر دارد و نه جوان بیکار, روستایی در کمیجان که نه مهاجر دارد و نه جوان بیکار,

سمقاور یکی از روستاهای شهرستان کمیجان استان مرکزی است که جوانانش تمایلی به مهاجرت ندارند! آنها راهکار ماندگاری در روستایشان را دریافته‌اند و تولیدکنندگانی موفق هستند.

,

حسین جهانشاهلو یکی از صنعتگران سمقاوری که تجربه‌ی ۱۵ ساله در هنر منبت دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این هنر از سال ۷۰ توسط یکی از صنعتگران وارد سمقاور شده و به مردم معرفی شد.

,
, ,

جهانشاهلو با بیان اینکه هنر منبت کاری به خوبی توانسته است در روستای سمقاور جا باز کند و به مراحل موفقیت برسد گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ سال قبل عده ای از جوانان این روستا به تهران رفته و آموزش های لازم در خصوص این حرفه ها فرا گرفتند و دوباره به روستای خود برگشته و ضمن احداث کارگاه، راه برای برای دیگر اهالی نیز بازکردند

,

این کارآفرین گفت: حدود ۸ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به طور غیر مستقیم در کارگاه بنده فعالیت می کنند و کسب درآمد توسط این جوانان موجب شد تا دیگران نیز از آنان پیروی کنند و آهسته آهسته این روستا به قطب تولید مبل و منبت استان مرکزی تبدیل شد.

,

جهانشاهلو تصریح کرد: اکثر تولیدات این روستا و کارگاه بنده به شهرهای بزرگ کشور مانند اصفهان، قم، تهران و تبریز فرستاده می شود.

,

وی از شروع فعالیت خود توضیحاتی داد و گفت: بنده به تنهایی وارد این کار شدم و سرمایه اولیه من حدود ۷۰۰ هزار تومان بود، که توانسته ام با پشت کار این سرمایه ی خود را چندین برابر کرده و برای تعداد زیادی کارگر شغل ایجاد کنم.

,

فقط برای تحقق اقتصاد مقاومتی کارگاه را راه اندازی کردم

, فقط برای تحقق اقتصاد مقاومتی کارگاه را راه اندازی کردم, فقط برای تحقق اقتصاد مقاومتی کارگاه را راه اندازی کردم,

آقایان عزیزی و بختیاری دو کارآفرین خلاق هستند که با پشتکار و ممارست موفق به راه اندازی یک کار تولیدی و ثروت آفرین و البته برای اولین بار در شهرستان کمیجان شده اند.

,

زمینه فعالیت این کارگاه، تولید پلاستیک های نایلون است.

,

فعالیت این کارآفرینان که با تکیه بر توان خود و با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام شده، باعث شد تا خبرنگار سلام کمیجان به سراغ این دو نفر رفته و از روند فعالیت کارگاه آن ها بپرسد.

,
, ,

بختیاری، انگیزه ی خود را برای ورود به این زمینه اینگونه بیان کرد: هدف اول ما از راه اندازی این کارگاه، اشتغال زایی و کسب درآمد بود، اما قصد نداشتم تا به این زودی این کار را شروع کنم و منتظر بودم تا شهرک صنعتی شهر میلاجرد افتتاح شده و بعد در آنجا مشغول شویم، اما پس از اینکه بارها شنیدم و دیدم که مقام معظم رهبری چقدر به مساله اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند و همچنین وقتی می دیدم که مسئولان دولتی هیچ اقدام عملی در این راستا نمی کنند، تصمیم گرفتم تا خودم وارد عمل شوم، این شد که با یکی از دوستانم این کارگاه کوچک را راه اندازی کردیم.

,

عزیزی کارآفرین دیگر این کارگاه به خبرنگار ما گفت: بنده در تهران کار تاسیسات ساختمان انجام می دادم، و خداروشکر درآمد خوبی هم داشتم، اما به جهت اینکه میلاجرد سرزمین مادری من است و همچنین پدر و مادرم و سایر بستگان اینجا زندگی می کنند، و پس از پیشنهاد آقای بختیاری به میلاجرد آمدم و به صورت شراکتی این کارگاه را راه اندازی کردیم.

,

شهد شیرین رضایت خدا و آسایش مردم با پرورش زنبور عسل

, شهد شیرین رضایت خدا و آسایش مردم با پرورش زنبور عسل, شهد شیرین رضایت خدا و آسایش مردم با پرورش زنبور عسل,

یکی از این طرح های زود بازده اقتصادی، پرورش زنبور عسل است، این حرفه با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند به عنوان یک شغل مناسب برای جوانان استفاده شود.

,

عبداله عبدلی با استفاده از امکانات و ظرفیت های طبیعی و بالقوه روستای چلبی، از توابع شهرستان کمیجان، اقدام به درآمد زایی از طریق پرورش زنبور عسل کرده است، وی که خود یک معلم است به خبرنگار ما گفت: پیشتر از خواص دارویی عسل مطالبی را شنیده بودم و دوست داشتم علت این موضوع را بفهمم، بسیار به فرایند تولید عسل توسط زنبور ها علاقه داشتم و شاید یکی از مهم ترین انگیزه ی من برای ورود به این حرفه، کنجکاوی درباره ی همین سوال ها بود و همچنین یکی از اهداف من، ترویج استفاده از عسل است.

,
, ,

عبدلی افزود: برای آغاز کار فقط یک کندوی رنبور عسل خریدم و در گوشه ای از حیاط مشغول شدم، به خاطر علاقه ی فراوان من به این شغل و همچنین برکتی که از پرورش زنبور عسل برای من حاصل شد، خیلی زود توانستم کار خود را گسترش داده و به صورت حرفه ای وارد این عرصه شوم، و در حال حاضر ۱۷۰ کندوی زنبور عسل داخل روستای چلبی دارم.

,

عبدلی توصیه هایی برای افرادی که به پرورش زنبور عسل علاقه دارند داشت و گفت: اگر علم و مدیریت خوبی در این زمینه داشته باشند و در برابر برخی از موانع و محدودیت ها صبر کنند و همچنین همیشه در کار به رضایت خداوند و همچنین آسایش مردم توجه داشته باشند، یقینا موفق خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
آنچه در حال حاضرنیاز کشور بوده و باید عزم ملی برای محقق شدن آن ایجاد شود، مسئله مهم اقتصاد مقاومتی است، دیگر فرصتی برای گفتمان سازی نمانده است، و باید به هرچه تابحال گفته شده جامه ی عمل پوشاند.