دهقان: میلی‌منفرد از حامیان افراطیون و تندروهای دفتر تحکیم وحدت بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، محمد دهقانی نقدر" نماینده مردم چناران و طرقبه در صحن علنی امروز (پنج شنبه 24 مرداد) در مخالفت با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب و آرزوی موفقیت برای وزرای پیشنهادی گفت: ما باید در سال 1404 طبق سند چشم انداز به رتبه اول منطقه دست پیدا کنیم و این مستلزم رویکرد علمی متولیان وزارت علوم و ایجاد آرامش در دانشگاه‌هاست.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, محمد دهقانی نقدر" نماینده مردم چناران و طرقبه در صحن علنی امروز (پنج شنبه 24 مرداد) در مخالفت با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب و آرزوی موفقیت برای وزرای پیشنهادی گفت: ما باید در سال 1404 طبق سند چشم انداز به رتبه اول منطقه دست پیدا کنیم و این مستلزم رویکرد علمی متولیان وزارت علوم و ایجاد آرامش در دانشگاه‌هاست.,


وی افزود: در محیط‌های دانشجویی و محیط‌هایی که جوانان در آن جا فعالیت می‌کنند باید تندرویی‌های سیاسی و ارتباط‌های اجتماعی را دور کنیم.

دهقان ادامه داد: ما وضعیت خاصی در دنیا داریم و شاهد تحولات منطقه هستیم و در کشور تحریم و فشارهای اقتصادی مردم را اذیت می‌کند که اگر این فشارها با التهابات سیاسی آمیخته شود برای نظام خطرناک است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی اظهار داشت: تحولات در منطقه و مسائل مصر را می‌بینیم و این‌ها همه تجربه و عبرتی برای ماست که اگر دقت نکنیم ممکن است اتفاقاتی که در برخی کشورها اتفاق افتاده و مایه تاسف است برای ما نیز اتفاق بیفتد.

وی درباره میلی منفرد گفت: من سال‌هاست که به وی ارادات دارم و از نزدیک می‌شناسمش و رابطه انسانی و عاطفی بین ما وجود دارد زیرا در سال 76 که وی معاون دانشجویی وزیر علوم بودند به عنوان بسیج دانشجویی با وی جلساتی داشتیم.

دهقان اضافه کرد: میلی‌منفرد از لحاظ علمی دارای شخصیت خوبی است و فرد متین و باوقاری است و نطقه ضعف شخصی در مورد وی سراغ نداریم.

نماینده چناران افزود: میلی‌منفرد مدتی مدیر بودند و ما باید به سابقه ایشان مراجعه کنیم، وی سیاسی‌ترین معاونت وزارت علوم را برعهده داشتند و در آن زمان اتفاقاتی افتاده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه داد: قبل از آن که میلی‌منفرد و تیم همراهش بر وزارت علوم حاکم شوند دفتر تحکیم وحدت از مدافعین نظام و انقلاب بود اما با آمدم وی و تیمش به تدریج عناصر افراطی و بی‌اعتقاد به نظام اسلامی به درون دفتر تحکیم وحدت نفوذ داده شدند و نیروهای معتدل و مذهبی به تدریج از درون این دفاتر اخراج شدند.

وی تصریح کرد: دفتر تحکیم انجمن امیرکبیر در بین دفاتر تحکیم، تندروترین و افراطی‌ترین دفتر بود که میلی‌منفرد علنا و رسما از این انجمن حمایت می‌کردند.

دهقان اضافه کرد: میلی منفرد شخصی به نام "علی افشاری" را می‌شناختند که مدعی آن انجمن بود، علی افشاری و انجمن تندروی آن زمان مورد حمایت میلی منفرد بودند و بعضی از این‌ها با داشتن 9 ترم مشروطی از دانشگاه اخراج نمی‌شدند و برخی از آن‌ها در دانشگاه امیرکبیر که زیرمجموعه وی بودند در کمیته انضباطی محکوم شده بودند اما میلی‌منفرد در وزارتخانه خود راسا حکم دانشگاه را لغو کردند.

نماینده چناران گفت: اتفاقاتی که در آن زمان افتاد و جریان سیاسی و احزاب حاکم در آن دوران با برنامه‌ای حمایت‌ها را از آن جریان افراطی می‌کردند و تئوری فشار از پایین و چانه زنی از بالا را داشتند که اوج آن در 18 تیر سال 1378 بود.

وی افزود: در مسائل 18 تیر سال 78 وزیر علوم که آن زمان باید منشا آرامش بود خود دست به استعفا زد و بنزین بر شعله‌های آن التهابات زد البته من یک طرفه قضاوت نمی‌کنم و خیلی‌ها در آن اتفاقات مقصر بودند اما عناصری که در زیرمجموعه دانشجویی آن زمان بودند نقش‌های زیادی داشتند به طوری که 5 روز کشور دچار التهاب بود و آشوب‌های خیابانی به پا شد و متاسفانه عناصر حاکم در وزارت علوم نه تنها به پایان دادن این وضع نمی‌کردند بلکه بر التهابات می‌افزودند.

دهقان اظهار داشت: تئوری فشار از پایین و چانه زنی اثر خود را گذاشت و بعضی دوستان تئوری‌ سنگر به سنگر را نیز محقق کردند و توانستند سنگرهای بعدی دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه داد: ما انتظار داشتیم این اتفاقات درس عبرت می‌شد، میلی‌منفرد آقای علی افشاری را می‌شناختند آیا نمی‌توانستند امثال افشاری را به گونه‌ای مدیریت کنند که در کشور بمانند و فضای وطن تنفس کنند تا امروز وابسته به لجنزار سرویس‌های سیاسی بیگانه نشوند؟ اما شما نتوانستید آن‌ها را اداره کنید.

نماینده چناران تصریح کرد: بعد از انتخابات سال 88 طبیعتا انتظاراتی از شما بود که مدتی به عنوان قائم مقام وزیر و سرپرست وزارتخانه بودید اما جنابعالی در برخی از تحصن‌ها شرکت کردید و فیلم آن موجود است.

وی افزود: در آن دوران 150 دانشجو دنبال این بودند امتحانات پایان ترم سال 88 برگزار نشود و جلوی ساختمان خیام تحصن کردند و شما در میان آن دانشجویان حضور پیدا کردید و برخی از اخبار حاکی از آن است که شما از تعطیلی انتخابات حمایت کردید.

دهقان اضافه کرد: من به شخصیت جناب میلی منفرد احترام می‌گذارم اما ایشان با توجه به سوابقی که هست التهاب آفرینی، آشوب و درگیری‌های دانشجویی دیدیم که می‌توانست مانع پیشرفت علمی ما را فراهم کند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
نماینده مردم چناران و طرقبه در مخالفت با میلی‌منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: وی از حامیان تندرویان و افراطیون دفتر تحکیم وحدت بود و در انتخابات 88 در برخی از تحصن‌ها شرکت داشته است.