تجلیل از خانواده استاد سبزواری به همت سازمان بسیج هنرمندان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم بزرگداشت زنده‌یاد حمید ‌سبزواری، شاعر معاصر، عصر روز سه شنبه یکم تیرماه سال جاری توسط سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری با حضور خانواده مرحوم سبزواری ،سردار نقدی،مقامات لشکری و کشوری ،فرهیختگان و هنرمندان کشور برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در آغاز این آیین منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان به ایراد سخن پرداخت و درباره سجایای شعری و تأثیر اشعار سبزواری بر جریان انقلاب صحبت کرد و اعلام داشت که مجموعه اشعار حمید سبزواری را به‌زودی به زیور طبع آراسته خواهیم کرد.

,

پس از آن حسین اسرافیلی شاعر انقلابی کشور، حضور سبزواری را در جریان شعر انقلاب مهم دانست و گفت: او با قرآن، امام و انقلاب بیعت کردند که وجودشان برای ما مسیری بود که راه را گم نکنیم. وی در ادامه رباعی در وصف مرحوم سبزواری خواند.

,

در ادامه این مراسم سردار نقدی، فرمانده سازمان بسیج، به‌ایراد سخن پرداخت و ضمن تجلیل و تکریم استاد حمید‌سبزواری گفت: درگذشت استاد سبزواری ضایعه بزرگی برای شعر و ادبیات انقلاب بود و امیدواریم جوانانی به صحنه بیایند که همانند استاد سبزواری راه را ادامه دهند.

,

وی افزود: عرصه هنر عرصه رقت‌ قلب است. شاخصه‌ بزرگ مرحوم سبزواری این بود که با داشتن رقت قلب کوچکترین لغزش در مسیر حقیقت پیدا نکرد و راه را تا آخر ادامه داد و این درس بزرگی برای کسانی است که می‌خواهند هنر و انقلاب را با هم داشته باشند.

,

درپایان این مراسم از خانواده مرحوم استاد حمید سبزواری با حضور فرزندان و همسر ایشان از این شاعر انقلاب تقدیر شد و گلریز خاطراتی را برای حضار درباره استاد سبزواری ارائه کرد و سرودی را نیز از استاد سبزواری خواند. مصطفی محدثی خراسانی و عبدالرحیم سعیدی‌راد ، استاد براتی‌پور و محمدحسین انصاری‌نژاد از دیگر شاعران این آیین بودند که در وصف استاد سبزواری شعر خواندند.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ]
در مراسم "هم پای جلودار" بزرگداشت مرحوم استاد حمید سبزواری با حضور سردار نقدی از خانواده پدر شعر انقلاب تجلیل شد.