هشدار پلیس فتا درباره پروفایل چهره‌های مشهور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، سرهنگ کامبیز اسماعیلی، رییس پلیس فتای استان کرمان در این‌باره گفت: کاربران مراقب صفحه‌های جعلی چهره‌های معروف هنری و ورزشی باشند چرا که بسیاری از صفحات چهره های معروف جعلی است و با عضویت کاربران در این صفحه احتمال افتادن در دام مجرمان سایبری بسیار زیاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: خانواده ها ضمن نظارت بر فعالیت سایبری کودکان و نوجوانان، حتما به فرزندان خود آموزش‌های لازم در خصوص این صفحات را بدهند تا فرزندانشان قربانی سودجویان فضای سایبر نشوند.

,

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از مهمترین قابلیت‌های فضای سایبری جعل هویت است، گفت:‌ بنابراین کاربران نباید به راحتی به افراد غریبه در فضای سایبری اعتماد کنند و باید روابط خود در این فضا را محدود کنند. اعتماد در فضای مجازی بر اساس اطلاعات موجود در صفحات و سایت‌ها می‌تواند برای کاربران پیامدهای ناگواری داشته باشد.

,

رئیس پلیس فتای کرمان اظهار کرد: متاسفانه قربانیان این صفحات جعلی، اغلب کودکان و نوجوانان هستند که به راحتی اعتماد و فکر می‌کنند که صفحه چهره مورد نظر آنها مربوط به خود وی است، غافل از این که این گونه نیست.

,

وی به کاربران توصیه کرد: از واریز وجه نقد طی تقاضای این افراد در شبکه های اجتماعی تحت هر عنوانی خودداری کنند و همچنین از ارسال عکس و مطالب شخصی و محرمانه برای این صفحات اجتناب کنند و به هیچ عنوان قرار ملاقات حضوری با آنان نگذارند.

,

انتهای پیام/بخ

]
پلیس فتا با هشدار نسبت به سوءاستفاده‌هایی که ممکن است با نام افراد مشهور در فضای مجازی انجام شود، اعلام کرد:‌ بیشتر صفحات ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی که به نام افراد مشهور است در واقع متعلق به افراد نیست و فقط به نام آنها و توسط مجرمان سایبری ساخته شده است.