باز هم کیفیت ناسالم هوا در اراک
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز؛گفت: بر اساس اطلاعات مرکز پایش، میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک در صبح روز جاری به ۴۴ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده که فراتر از استانداردهای زیست محیطی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

, , ,

ابراهیمی با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ و بیانگر کیفیت هوای ناسالم بود اظهار کرد: استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

,

وی با بیان اینکه میزان غلظت ذرات معلق در هوا،متغییر است ادامه داد: میزان غلظت ذرات معلق روز گذشته به بیش از سه برابر حد مجاز هم رسید در حالی که در برخی از مواقع کمتر هم شده است.

,

وی افزود: در سه ماهه سال ۹۵ مجموع روزهایی که کیفیت هوا سالم نبوده ۱۸ روز گزارش شده در حالی که سال گذشته در مدت مشابه این روزها ده روز بوده است و این آمار افزایش ۸۰ درصدی در مدت مشابه را نشان می‌دهد.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده و سال گذشته نیز ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک روز پنج شنبه ۱۰ تیرماه در شرایط ناسالم قرار گرفت.