اولین جلسه هلدینگ شستا با مدیریت جدید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از اقتصاد، او با اشاره به جلسه مهم انجمن صنفی سیمان با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در این جلسه قرار است اعضای انجمن صنفی سیمان در خصوص افزایش قیمت سیمان در بازار تصمیم‌گیری کنند. زیرا واحدهای سیمانی کشور به دلیل افزایش ظرفیت تولید و کاهش تقاضا در بازار با فضای تازه‌ای روبه‌رو شده‌اند و ناچار هستند به دلیل تعمیق رکود با ظرفیت پایین خود کار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس وخوزستان افزود: با معاون اول رئیس‌جمهور در این رابطه مذاکراتی داشته‌ایم و قرار است تمامی مطالبات معوقه این صنعت پرداخت شود. ناتوانی مالی واحدهای سیمانی در سایه رکود سبب شده اغلب کارخانه‌ها با ظرفیت 60 درصدی تولید کنند و با تامین زیرساخت‌های گاز و برق با مشکلات بسیاری روبه‌رو شوند.

لطفی به بدهی 29 میلیون دلاری وزارت نفت به کارخانجات سیمان اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم انجمن سیمان با وزارت نفت سال 93 قرار شد در راستای صرفه‌جویی در مصرف گاز 20 روز کوره‌های سیمان خاموش شوند و مصرف گاز خود را متوقف کنند و به جای آن سوخت مازوت استفاده کنند. سیمانی‌ها به این تفاهم عمل کردند اما وزارت نفت 29 میلیون دلار را به این کارخانجات پرداخت نکرد و باید در این جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور تکلیف این بدهی وزارت نفت مشخص شود.

او در پایان گفت: افزایش قیمت و مشکلات اخیر صنعت سیمان و بسترسازی برای خروج از رکود این صنعت از محورهای اصلی گفت‌وگوهایمان با جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور است.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
رئیس هیات مدیره شستا با بیان اینکه اولین جلسه این هلدینگ با هیات مدیره جدید در روز شنبه برگزار می‌شود، گفت: اعضای انجمن صنفی صنعت سیمان امروز پنجشنبه در راستای تعیین تکلیف افزایش قیمت سیمان در بازار با معاون اول رئیس‌جمهور دیدار می‌کنند.