راهپیمایی گسترده ساکنان غزه در روز قدس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، فلسطینی‌های ساکن غزه بعدازظهر امروز (جمعه) با دعوت گروه‌های ملی و اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و در این راهپیمایی شعارهایی با مضمون لزوم هماهنگی اقدامات کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از قدس اشغالی در مقابل طرح‌های رژیم صهیونیستی و نیز حمایت از نگهبانان و مسئولان مسجدالاقصی سر دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
فلسطینی‌ها راهپیمایی خود را از مقابل مسجد ابو خصره در شهر غزه آغاز کرده و به مسیر خود تا مقابل برج شوا و حصری ادامه دادند.
,
 
,
لؤی القریوطی، یکی از مسئولان جبهه مردمی فرماندهی کل در غزه در جمع تظاهرکنندگان تاکید کرد: روز جهانی قدس حامل این پیام آشکار برای دشمن صهیونیستی است که مقاومت تا آزادی قدس از دست اشغالگران ادامه دارد.
,
 
,
القریوطی با اشاره به اینکه سرزمین فلسطین از محاصره‌ای ظالمانه رنج می‌برد، گفت:‌ فلسطین مساله محوری  کشورهای عربی و اسلامی است.
,
 
,
وی با تاکید بر لزوم بازگرداندن تمامی مناطق اشغالی به فلسطینی‌ها افزود: هدف از کشتاری که در کشورهای عربی و اسلامی منطقه شاهد آن هستیم، دور کردن نگاه‌ها در منطقه از قدس اشغالی و مساله فلسطین است.
,
 
,
این مسئول جبهه مردمی غزه با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس جلب کردن نگاه‌ها به مساله قدس و نقض حقوق فلسطینی‌ها در این شهر  است اظهار داشت: کشورهای عربی و اسلامی نگهبانان و محافظان قدس و مسجد الاقصی را بدون هیچ حمایت و کمکی در برابر توطئه‌های دشمن اشرائیلی رها کرده‌اند.
,
 
,
وی ضمن تقدیر از کشورهای حامی ایجاد وحدت در فلسطین افزود: گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در روز جهانی قدس بر لزوم آغاز گفتگویی فلسطینی- فلسطینی و جامع در راستای پایان دادن به اختلافات و وحدت دوباره تاکید دارند و اطمینان می دهند که مردم فلسطین قادر به حل اختلافات خود خواهند بود.
,
 
,
در این راهپیمایی گروه‌های مختلف فلسطینی موافقت با برنامه‌های سیاسی که ضامن مشارکت تمامی گروه‌ها و حفظ اصول است را خواستار شدند.
,
انتهای پیام/ن
]
ساکنان غزه نیز امروز همگام با سایر کشورهای جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و حمایت خود را از آرمان فلسطین و ساکنان شهر اشغالی قدس اعلام کردند.