دولت با مصادره اموال سوء استفاده‌کنندگان مالی، اجازه پیوستن آن‌ها به «خاوری» را ندهد/ اگر قانون اجازه می‌داد رئیس جمهور در توجیه عمل نزدیکانش، حقوق یک میلیارد تومانی را قانونی اعلام می‌کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت و گو با صبح توس با اشاره به حقوق های نجومی، اظهار داشت: درحال حاضر اخباری مبنی بر اینکه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در ماجرای حقوق‌های کلان نقش داشته است منتشر می‌شود که باید صحت و سقم این اخبار تأیید شود زیرا در این صورت، وی نمی‌تواند مسئولیت مبارزه با فساد و حقوق‌های نجومی را بر عهده بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی ادامه داد: همچنین اخباری مبنی بر اینکه مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رئیس جمهور نیز به عنوان عضو هیئت مدیره یکی از بانک‌ها پاداش 200 میلیونی دریافت کرده است انتشار یافته که متولیان و مسئولان باید این خبر را تأیید و یا تکذیب کنند.

,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی با طرح این سوال که آیا دولت با برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول در زمینه حقوق‌های نجومی برخورد می‌کند یا خیر، ابراز کرد: اگر قانون اجازه می‌داد، رئیس جمهور در توجیه عمل خویشان خود و معاون اولش دریافت حقوق یک میلیارد تومانی را کاملا قانونی اعلام می‌کرد.

,

 

,

وی با بیان اینکه دولت در رابطه با کسانی که متهم به سوء استفاده‌های مالی هستند باید اقدامی جدی انجام دهد، تصریح کرد: این در حالی است که رئیس بانک ملی با وجود اتهامات سنگین مالی به سمت رئیس بانک رفاه کارگران منصوب شده و با وجود مخالفتها در پست خود باقی می‌ماند.

,

 

,

قدیری ابیانه با اشاره به انتشار مدارکی مبنی بر دریافت وام‌های کلان توسط حسین فریدون، ادامه داد: دولت باید حقوق‌ها، دریافتی‌ها، درآمدها و وام‌ها را شفاف سازی کند.

,

 

,

وی با طرح این سوال که آیا کسانی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند، برای دریافت یارانه نقدی نیز ثبت نام کردهاند یا خیر، بیان کرد: کسانی که به بیتالمال دست‌اندازی می‌کنند، دست‌درازی آنها تنها محدود به حقوق خود نخواهد بود از این رو مایلم بدانم آیا زمانی که حسن روحانی افراد متمول را به انصراف از دریافت یارانه تشویق کرد، افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند هم انصراف دادند؟

,

 

,

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تأکید بر برخورد جدی و قاطعانه با افرادی که سوء استفاده‌های مالی کرده و حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند، خاطر نشان کرد: دولت باید با تعیین تکلیف و مصادره اموال افراد خاطی، اجازه پیوستن آنها به خاوری را ندهد.

,

 

,

وی با بیان اینکه سوء استفاده منحصر به مسائل مالی نیست، اظهار کرد: انتصاب افراد بی‌کفایت نیز بخشی از سوء استفاده است که استخدام همکار حسین فریدون، برادر رئیس جمهور در بانک رفاه کارگران، و استخدام یکی از همشهریان سرخه‌ای رئیس جمهور به ریاست بانک ملت از این دست سوء استفاده‌ها محسوب می‌گردد.

,

 

,

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه کمتر از یک سال دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، افزود: دولت تا کی می‌خواهد همه تقصیرها را به گردن دولت سابق بیاندازد؟ این نوع رفتار دیگر جواب نمی‌دهد لذا بهتر است دولت به جای فرافکنی خود را آماده برای پاسخگویی کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: دولت با تعیین تکلیف و مصادره اموال افرادی که سوء استفاده‌های مالی کرده‌اند، اجازه پیوستن آنها به «خاوری» را ندهد.