به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زن امروز ، این روزها صحبت از اقتصاد مقاومتی زیاد است و سوالی که بارها و بارها در ذهن من ایجاد می شود این است که منظور از اقتصاد مقاومتی چیست؟پاسخ سوالم را در بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان (16/5/1391) یافتم که فرموده بودند:«اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که به یک ملت امکان و اجازه می دهد که حتی در شرایط فشار رشد و شکوفایی داشته باشند.» اما برای ایجاد مطالبه عمومی در این زمینه ، توجه به سه نکته ضروری است، اول عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم، دوم ، توجه توامان به حقوق و تکالیف مردم در اقتصاد مقاومتی و نکته سوم توجه ویژه به تفاوت نقش اقشار مختلف در اقتصاد مقاومتی.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زن امروز,همانطور که می دانیم مردم در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا می کنند که می توان نقش مردم را به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم نمود. نقش فردی برای اقشار مختلف مردم یکسان می باشد که از جمله آن می توان به مواردی همچون اصلاح الگوی مصرف، مصرف کالای ایرانی، ساده زیستی و ... اشاره کرد و اما سوال اینجاست که در جایگاه اجتماعی، افراد با توجه به وظایف، امکانات و فرصتهایی که در اختیار دارند چطور می توانند در این رابطه ایفای نقش کنند؟
برای پاسخ به این سوال نیازمند آشنایی با اقشار مختلف، سطح توانمندی ها و دسترسی های آنها به منابع و میزان نفوذ و تاثیرشان بر سایر اقشار هستیم.برای مثال مسئولان کشور، در سیاستگذاری های کلان، باید با نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی، نقش و جایگاه آن را در تصمیمات خود مشخص کرده و در راس قرار دهند. حتی اگر مسئولان در زندگی فردی خودشان، به جای ساده زیستی، به تجمل گرایی و اشرافی گری روی آورند مردم نیز به این کار تشویق شده و با الهام گرفتن از این افراد به تجملگرایی و اسراف روی می آورند و این برای اقتصاد مقاومتی مضر است.
دانشجویان نیز می توانند با جهاد علمی خویش و شناخت درست و تبیین ایده اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در این مورد ایفا کنند.زنان و مادران می توانند با صرفه جویی در مصرف انرژی- آب و برق و گاز- چیدمان مناسب و اصولی منزل خود، مدیریت منابع خانواده و خرید هوشمندانه و هدفمند در استفاده از کالای داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده و به این ترتیب در بیان و در رفتار الگویی در دسترس برای اعضای خانواده، به خصوص فرزندان موثر بوده و موجب تربیت نسل آینده در زمینه اقتصاد مقاومتی باشند.
روحانیون نیز نقش به سزایی در این زمینه دارند. نقش آن ها را می توان به سه بخش تحقیق، تبلیغ و مطالبه گری تقسیم نمود و اما زمینه مطالبه گری، گفتمان سازی است. رهبر انقلاب نیز در سال 92 و در جلسه ای با سران سه قوه در این باره تاکید ویژه داشته و فرمودند: «باید محورهای اصلی این سیاست ها با استدلال صحیح و منطقی برای مردم بیان شوند تا به تدریج در بخش های مختلف جامعه رسوخ پیدا کند و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود... گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، بسیاری از مشکلات را برطرف و کارها را تسهیل خواهد کرد.»
مساجد و کانون ها و پایگاه های موجود در آن ها را می توان مکانی برای کارآفرینی و تولید کالای ایرانی در سطح ابتدایی به حساب آورد.و این مثال ها فراوان است...
هرچند بیان نقش های اقشار مختلف مردم در این رابطه کاری سخت و زمان بر است اما هر کس بهتر از بقیه می تواند با کمی دقت، وظیفه و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی بشناسد و به آن عمل نماید.به امید آن روز...
همانطور که می دانیم مردم در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا می کنند که می توان نقش مردم را به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم نمود. نقش فردی برای اقشار مختلف مردم یکسان می باشد که از جمله آن می توان به مواردی همچون اصلاح الگوی مصرف، مصرف کالای ایرانی، ساده زیستی و ... اشاره کرد و اما سوال اینجاست که در جایگاه اجتماعی، افراد با توجه به وظایف، امکانات و فرصتهایی که در اختیار دارند چطور می توانند در این رابطه ایفای نقش کنند؟
برای پاسخ به این سوال نیازمند آشنایی با اقشار مختلف، سطح توانمندی ها و دسترسی های آنها به منابع و میزان نفوذ و تاثیرشان بر سایر اقشار هستیم.برای مثال مسئولان کشور، در سیاستگذاری های کلان، باید با نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی، نقش و جایگاه آن را در تصمیمات خود مشخص کرده و در راس قرار دهند. حتی اگر مسئولان در زندگی فردی خودشان، به جای ساده زیستی، به تجمل گرایی و اشرافی گری روی آورند مردم نیز به این کار تشویق شده و با الهام گرفتن از این افراد به تجملگرایی و اسراف روی می آورند و این برای اقتصاد مقاومتی مضر است.
دانشجویان نیز می توانند با جهاد علمی خویش و شناخت درست و تبیین ایده اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در این مورد ایفا کنند.زنان و مادران می توانند با صرفه جویی در مصرف انرژی- آب و برق و گاز- چیدمان مناسب و اصولی منزل خود، مدیریت منابع خانواده و خرید هوشمندانه و هدفمند در استفاده از کالای داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده و به این ترتیب در بیان و در رفتار الگویی در دسترس برای اعضای خانواده، به خصوص فرزندان موثر بوده و موجب تربیت نسل آینده در زمینه اقتصاد مقاومتی باشند.
روحانیون نیز نقش به سزایی در این زمینه دارند. نقش آن ها را می توان به سه بخش تحقیق، تبلیغ و مطالبه گری تقسیم نمود و اما زمینه مطالبه گری، گفتمان سازی است. رهبر انقلاب نیز در سال 92 و در جلسه ای با سران سه قوه در این باره تاکید ویژه داشته و فرمودند: «باید محورهای اصلی این سیاست ها با استدلال صحیح و منطقی برای مردم بیان شوند تا به تدریج در بخش های مختلف جامعه رسوخ پیدا کند و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود... گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، بسیاری از مشکلات را برطرف و کارها را تسهیل خواهد کرد.»
مساجد و کانون ها و پایگاه های موجود در آن ها را می توان مکانی برای کارآفرینی و تولید کالای ایرانی در سطح ابتدایی به حساب آورد.و این مثال ها فراوان است...
هرچند بیان نقش های اقشار مختلف مردم در این رابطه کاری سخت و زمان بر است اما هر کس بهتر از بقیه می تواند با کمی دقت، وظیفه و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی بشناسد و به آن عمل نماید.به امید آن روز...
همانطور که می دانیم مردم در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا می کنند که می توان نقش مردم را به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم نمود. نقش فردی برای اقشار مختلف مردم یکسان می باشد که از جمله آن می توان به مواردی همچون اصلاح الگوی مصرف، مصرف کالای ایرانی، ساده زیستی و ... اشاره کرد و اما سوال اینجاست که در جایگاه اجتماعی، افراد با توجه به وظایف، امکانات و فرصتهایی که در اختیار دارند چطور می توانند در این رابطه ایفای نقش کنند؟
برای پاسخ به این سوال نیازمند آشنایی با اقشار مختلف، سطح توانمندی ها و دسترسی های آنها به منابع و میزان نفوذ و تاثیرشان بر سایر اقشار هستیم.برای مثال مسئولان کشور، در سیاستگذاری های کلان، باید با نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی، نقش و جایگاه آن را در تصمیمات خود مشخص کرده و در راس قرار دهند. حتی اگر مسئولان در زندگی فردی خودشان، به جای ساده زیستی، به تجمل گرایی و اشرافی گری روی آورند مردم نیز به این کار تشویق شده و با الهام گرفتن از این افراد به تجملگرایی و اسراف روی می آورند و این برای اقتصاد مقاومتی مضر است.
دانشجویان نیز می توانند با جهاد علمی خویش و شناخت درست و تبیین ایده اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در این مورد ایفا کنند.زنان و مادران می توانند با صرفه جویی در مصرف انرژی- آب و برق و گاز- چیدمان مناسب و اصولی منزل خود، مدیریت منابع خانواده و خرید هوشمندانه و هدفمند در استفاده از کالای داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده و به این ترتیب در بیان و در رفتار الگویی در دسترس برای اعضای خانواده، به خصوص فرزندان موثر بوده و موجب تربیت نسل آینده در زمینه اقتصاد مقاومتی باشند.
روحانیون نیز نقش به سزایی در این زمینه دارند. نقش آن ها را می توان به سه بخش تحقیق، تبلیغ و مطالبه گری تقسیم نمود و اما زمینه مطالبه گری، گفتمان سازی است. رهبر انقلاب نیز در سال 92 و در جلسه ای با سران سه قوه در این باره تاکید ویژه داشته و فرمودند: «باید محورهای اصلی این سیاست ها با استدلال صحیح و منطقی برای مردم بیان شوند تا به تدریج در بخش های مختلف جامعه رسوخ پیدا کند و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود... گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، بسیاری از مشکلات را برطرف و کارها را تسهیل خواهد کرد.»
مساجد و کانون ها و پایگاه های موجود در آن ها را می توان مکانی برای کارآفرینی و تولید کالای ایرانی در سطح ابتدایی به حساب آورد.و این مثال ها فراوان است...
هرچند بیان نقش های اقشار مختلف مردم در این رابطه کاری سخت و زمان بر است اما هر کس بهتر از بقیه می تواند با کمی دقت، وظیفه و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی بشناسد و به آن عمل نماید.به امید آن روز...
همانطور که می دانیم مردم در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا می کنند که می توان نقش مردم را به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم نمود. نقش فردی برای اقشار مختلف مردم یکسان می باشد که از جمله آن می توان به مواردی همچون اصلاح الگوی مصرف، مصرف کالای ایرانی، ساده زیستی و ... اشاره کرد و اما سوال اینجاست که در جایگاه اجتماعی، افراد با توجه به وظایف، امکانات و فرصتهایی که در اختیار دارند چطور می توانند در این رابطه ایفای نقش کنند؟
برای پاسخ به این سوال نیازمند آشنایی با اقشار مختلف، سطح توانمندی ها و دسترسی های آنها به منابع و میزان نفوذ و تاثیرشان بر سایر اقشار هستیم.برای مثال مسئولان کشور، در سیاستگذاری های کلان، باید با نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی، نقش و جایگاه آن را در تصمیمات خود مشخص کرده و در راس قرار دهند. حتی اگر مسئولان در زندگی فردی خودشان، به جای ساده زیستی، به تجمل گرایی و اشرافی گری روی آورند مردم نیز به این کار تشویق شده و با الهام گرفتن از این افراد به تجملگرایی و اسراف روی می آورند و این برای اقتصاد مقاومتی مضر است.
دانشجویان نیز می توانند با جهاد علمی خویش و شناخت درست و تبیین ایده اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در این مورد ایفا کنند.زنان و مادران می توانند با صرفه جویی در مصرف انرژی- آب و برق و گاز- چیدمان مناسب و اصولی منزل خود، مدیریت منابع خانواده و خرید هوشمندانه و هدفمند در استفاده از کالای داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده و به این ترتیب در بیان و در رفتار الگویی در دسترس برای اعضای خانواده، به خصوص فرزندان موثر بوده و موجب تربیت نسل آینده در زمینه اقتصاد مقاومتی باشند.
روحانیون نیز نقش به سزایی در این زمینه دارند. نقش آن ها را می توان به سه بخش تحقیق، تبلیغ و مطالبه گری تقسیم نمود و اما زمینه مطالبه گری، گفتمان سازی است. رهبر انقلاب نیز در سال 92 و در جلسه ای با سران سه قوه در این باره تاکید ویژه داشته و فرمودند: «باید محورهای اصلی این سیاست ها با استدلال صحیح و منطقی برای مردم بیان شوند تا به تدریج در بخش های مختلف جامعه رسوخ پیدا کند و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود... گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، بسیاری از مشکلات را برطرف و کارها را تسهیل خواهد کرد.»
مساجد و کانون ها و پایگاه های موجود در آن ها را می توان مکانی برای کارآفرینی و تولید کالای ایرانی در سطح ابتدایی به حساب آورد.و این مثال ها فراوان است...
هرچند بیان نقش های اقشار مختلف مردم در این رابطه کاری سخت و زمان بر است اما هر کس بهتر از بقیه می تواند با کمی دقت، وظیفه و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی بشناسد و به آن عمل نماید.به امید آن روز...
همانطور که می دانیم مردم در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا می کنند که می توان نقش مردم را به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم نمود. نقش فردی برای اقشار مختلف مردم یکسان می باشد که از جمله آن می توان به مواردی همچون اصلاح الگوی مصرف، مصرف کالای ایرانی، ساده زیستی و ... اشاره کرد و اما سوال اینجاست که در جایگاه اجتماعی، افراد با توجه به وظایف، امکانات و فرصتهایی که در اختیار دارند چطور می توانند در این رابطه ایفای نقش کنند؟
برای پاسخ به این سوال نیازمند آشنایی با اقشار مختلف، سطح توانمندی ها و دسترسی های آنها به منابع و میزان نفوذ و تاثیرشان بر سایر اقشار هستیم.برای مثال مسئولان کشور، در سیاستگذاری های کلان، باید با نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی، نقش و جایگاه آن را در تصمیمات خود مشخص کرده و در راس قرار دهند. حتی اگر مسئولان در زندگی فردی خودشان، به جای ساده زیستی، به تجمل گرایی و اشرافی گری روی آورند مردم نیز به این کار تشویق شده و با الهام گرفتن از این افراد به تجملگرایی و اسراف روی می آورند و این برای اقتصاد مقاومتی مضر است.
دانشجویان نیز می توانند با جهاد علمی خویش و شناخت درست و تبیین ایده اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در این مورد ایفا کنند.زنان و مادران می توانند با صرفه جویی در مصرف انرژی- آب و برق و گاز- چیدمان مناسب و اصولی منزل خود، مدیریت منابع خانواده و خرید هوشمندانه و هدفمند در استفاده از کالای داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده و به این ترتیب در بیان و در رفتار الگویی در دسترس برای اعضای خانواده، به خصوص فرزندان موثر بوده و موجب تربیت نسل آینده در زمینه اقتصاد مقاومتی باشند.
روحانیون نیز نقش به سزایی در این زمینه دارند. نقش آن ها را می توان به سه بخش تحقیق، تبلیغ و مطالبه گری تقسیم نمود و اما زمینه مطالبه گری، گفتمان سازی است. رهبر انقلاب نیز در سال 92 و در جلسه ای با سران سه قوه در این باره تاکید ویژه داشته و فرمودند: «باید محورهای اصلی این سیاست ها با استدلال صحیح و منطقی برای مردم بیان شوند تا به تدریج در بخش های مختلف جامعه رسوخ پیدا کند و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود... گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، بسیاری از مشکلات را برطرف و کارها را تسهیل خواهد کرد.»
مساجد و کانون ها و پایگاه های موجود در آن ها را می توان مکانی برای کارآفرینی و تولید کالای ایرانی در سطح ابتدایی به حساب آورد.و این مثال ها فراوان است...
هرچند بیان نقش های اقشار مختلف مردم در این رابطه کاری سخت و زمان بر است اما هر کس بهتر از بقیه می تواند با کمی دقت، وظیفه و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی بشناسد و به آن عمل نماید.به امید آن روز...
همانطور که می دانیم مردم در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا می کنند که می توان نقش مردم را به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم نمود. نقش فردی برای اقشار مختلف مردم یکسان می باشد که از جمله آن می توان به مواردی همچون اصلاح الگوی مصرف، مصرف کالای ایرانی، ساده زیستی و ... اشاره کرد و اما سوال اینجاست که در جایگاه اجتماعی، افراد با توجه به وظایف، امکانات و فرصتهایی که در اختیار دارند چطور می توانند در این رابطه ایفای نقش کنند؟
برای پاسخ به این سوال نیازمند آشنایی با اقشار مختلف، سطح توانمندی ها و دسترسی های آنها به منابع و میزان نفوذ و تاثیرشان بر سایر اقشار هستیم.برای مثال مسئولان کشور، در سیاستگذاری های کلان، باید با نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی، نقش و جایگاه آن را در تصمیمات خود مشخص کرده و در راس قرار دهند. حتی اگر مسئولان در زندگی فردی خودشان، به جای ساده زیستی، به تجمل گرایی و اشرافی گری روی آورند مردم نیز به این کار تشویق شده و با الهام گرفتن از این افراد به تجملگرایی و اسراف روی می آورند و این برای اقتصاد مقاومتی مضر است.
دانشجویان نیز می توانند با جهاد علمی خویش و شناخت درست و تبیین ایده اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در این مورد ایفا کنند.زنان و مادران می توانند با صرفه جویی در مصرف انرژی- آب و برق و گاز- چیدمان مناسب و اصولی منزل خود، مدیریت منابع خانواده و خرید هوشمندانه و هدفمند در استفاده از کالای داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده و به این ترتیب در بیان و در رفتار الگویی در دسترس برای اعضای خانواده، به خصوص فرزندان موثر بوده و موجب تربیت نسل آینده در زمینه اقتصاد مقاومتی باشند.
روحانیون نیز نقش به سزایی در این زمینه دارند. نقش آن ها را می توان به سه بخش تحقیق، تبلیغ و مطالبه گری تقسیم نمود و اما زمینه مطالبه گری، گفتمان سازی است. رهبر انقلاب نیز در سال 92 و در جلسه ای با سران سه قوه در این باره تاکید ویژه داشته و فرمودند: «باید محورهای اصلی این سیاست ها با استدلال صحیح و منطقی برای مردم بیان شوند تا به تدریج در بخش های مختلف جامعه رسوخ پیدا کند و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود... گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، بسیاری از مشکلات را برطرف و کارها را تسهیل خواهد کرد.»
مساجد و کانون ها و پایگاه های موجود در آن ها را می توان مکانی برای کارآفرینی و تولید کالای ایرانی در سطح ابتدایی به حساب آورد.و این مثال ها فراوان است...
هرچند بیان نقش های اقشار مختلف مردم در این رابطه کاری سخت و زمان بر است اما هر کس بهتر از بقیه می تواند با کمی دقت، وظیفه و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی بشناسد و به آن عمل نماید.به امید آن روز...
همانطور که می دانیم مردم در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا می کنند که می توان نقش مردم را به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم نمود. نقش فردی برای اقشار مختلف مردم یکسان می باشد که از جمله آن می توان به مواردی همچون اصلاح الگوی مصرف، مصرف کالای ایرانی، ساده زیستی و ... اشاره کرد و اما سوال اینجاست که در جایگاه اجتماعی، افراد با توجه به وظایف، امکانات و فرصتهایی که در اختیار دارند چطور می توانند در این رابطه ایفای نقش کنند؟
,برای پاسخ به این سوال نیازمند آشنایی با اقشار مختلف، سطح توانمندی ها و دسترسی های آنها به منابع و میزان نفوذ و تاثیرشان بر سایر اقشار هستیم.برای مثال مسئولان کشور، در سیاستگذاری های کلان، باید با نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی، نقش و جایگاه آن را در تصمیمات خود مشخص کرده و در راس قرار دهند. حتی اگر مسئولان در زندگی فردی خودشان، به جای ساده زیستی، به تجمل گرایی و اشرافی گری روی آورند مردم نیز به این کار تشویق شده و با الهام گرفتن از این افراد به تجملگرایی و اسراف روی می آورند و این برای اقتصاد مقاومتی مضر است.
,,
دانشجویان نیز می توانند با جهاد علمی خویش و شناخت درست و تبیین ایده اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در این مورد ایفا کنند.زنان و مادران می توانند با صرفه جویی در مصرف انرژی- آب و برق و گاز- چیدمان مناسب و اصولی منزل خود، مدیریت منابع خانواده و خرید هوشمندانه و هدفمند در استفاده از کالای داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده و به این ترتیب در بیان و در رفتار الگویی در دسترس برای اعضای خانواده، به خصوص فرزندان موثر بوده و موجب تربیت نسل آینده در زمینه اقتصاد مقاومتی باشند.
,,
روحانیون نیز نقش به سزایی در این زمینه دارند. نقش آن ها را می توان به سه بخش تحقیق، تبلیغ و مطالبه گری تقسیم نمود و اما زمینه مطالبه گری، گفتمان سازی است. رهبر انقلاب نیز در سال 92 و در جلسه ای با سران سه قوه در این باره تاکید ویژه داشته و فرمودند: «باید محورهای اصلی این سیاست ها با استدلال صحیح و منطقی برای مردم بیان شوند تا به تدریج در بخش های مختلف جامعه رسوخ پیدا کند و به یک مطالبه عمومی تبدیل شود... گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، بسیاری از مشکلات را برطرف و کارها را تسهیل خواهد کرد.»
,,
مساجد و کانون ها و پایگاه های موجود در آن ها را می توان مکانی برای کارآفرینی و تولید کالای ایرانی در سطح ابتدایی به حساب آورد.و این مثال ها فراوان است...
,,
هرچند بیان نقش های اقشار مختلف مردم در این رابطه کاری سخت و زمان بر است اما هر کس بهتر از بقیه می تواند با کمی دقت، وظیفه و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی بشناسد و به آن عمل نماید.به امید آن روز...
,,
,
]