افزایش قیمت ها در بازار بدون مشتری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تابستان هم نتوانست حال و روز بازار خودرو را بهبود ببخشد و خودرو سازان بدون مشتری روزگار می گذرانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازار خودرو, بازار خودرو,
 
,
نکته جالب آنکه در این اوضاع و احوال ناخوش بازار خودرو، خودرو سازان تصمیم گرفتند مصوبه شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت ها را اجرایی کنند.
,
 
,
مدتی پیش شورای رقابت مجوز افزایش قیمت محصولات 2 غول خودرو سازی کشور، سایپا و ایران خودرو را صادر کرده بود و قرار بود که این مصوبه از ابتدای تیر ماه امسال اجرایی شود که با یک ماه تاخیر و در پایان تیر اجرایی شد.
, شورای رقابت, شورای رقابت,
 
,
بر اساس این مصوبه، ایران خودرو 3 محصولش را  1.81 درصد گران کرد و سایپا هم قیمت انواع پراید را افزایش داد.
, ایران خودرو, ایران خودرو, سایپا, سایپا,
 
,
قیمت محصولات ایران خودرو به طور میانگین 300 هزار تومان و قیمت محصولات سایپا 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.  
,
 
,
, ,
 
,
در قیمت گذاری جدید محصولات ایران خودرو، قیمت سمند LX مالتی پلکس 30 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 206 تیپ پنج معادل 37 میلیون و 100 هزار تومان و پژو 405 دوگانه سوز 30 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده اما قیمت پژو 405 بدون افزایش باقی مانده است.
,
 
,
این در حالی است که هر دو شرکت خودرو ساز با کاهش تقاضا در بازار مواجه هستند و طرح های تابستانی و فروش قسطی خودرو هم نتوانسته آن طور که باید تاثیری در بازار خودرو داشته باشد.
, این در حالی است که هر دو شرکت خودرو ساز با کاهش تقاضا در بازار مواجه هستند و طرح های تابستانی و فروش قسطی خودرو هم نتوانسته آن طور که باید تاثیری در بازار خودرو داشته باشد.,
 
,
افزایش قیمت‌ها در حالی است که بازار خودرو همچنان با استقبالی از طرف مردم مواجه نشده است و حتی تبلیغات ایران خودرو برای واگذاری خودروی 206 تیپ 2 این شرکت با پیش‌ پرداخت‌های 11 میلیونی و 13 میلیون تومانی و اقساط 3 ساله تاثیری در افزایش تقاضای این خودرو نداشته است.
,
 
,
سال گذشته براساس طرحی که دولت برای پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو تا سقف 80 درصد قیمت خودرو در نظر گرفته بود، 120 هزار دستگاه خودروی شرکت‌های سایپا و ایران خودرو به فروش رسید با این وجود رکود بار دیگر پس از این طرح فروش بر خودروسازان سایه انداخت و براساس گزارش‌های منتشر شده از 3 ماهه نخست سال به طور میانگینی نیمی از خودروهای تولید 2 شرکت ایرانی به فروش نرفته‌اند.
,
 
,
از سوی دیگر طرح‌های فروش اعتباری سایپا و ایران‌ خودرو با وجود فصل مسافرت‌های تابستانی همچنان ادامه دارد اما انبار این دو شرکت‌ها همچنان مملو از محصولات به فروش نرسیده است.
,
 
,
با این تفاسیر اجرای مصوبه شورای رقابت و افزایش قیمت ها در شرایطی که رکود بر بازار خودرو سایه افکنده، جای تعجب و سوال دارد و به نظر می رسد که استراتژی خودرو سازان به فراگیر تر شدن رکود دامن خواهد زد.
, ه نظر می رسد که استراتژی خودرو سازان به فراگیر تر شدن رکود دامن خواهد زد.,
 
,

منبع: نکته آنلاین

]
در حالی که بازار خودرو در رکود کامل بسر می برد و از خرید و فروش در این بازار خبری نیست، سایپا و ایران خودرو دو غول خودرو سازی کشور بر اساس مصوبه ی شورای رقابت، قیمت محصولات خود را افزایش دادند.