مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روزهای ناسالم اراک می گذرند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش آقاخانی، مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز؛گفت: متاسفانه امسال شاهد ۵۰ روز ناسالم در اراک بودیم که منشا اصلی این شرایط را ریزگردها تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز؛,

, , ,

آقاخانی اظهار کرد: برای مقابله با پدیده ریزگردها در شرایط فعلی نیازمند برنامه های کوتاه مدت هستیم تا در کوتاه ترین زمان با این پدیده مقابله کنیم.

,

وی ادامه داد: در ادامه همه باید برنامه های میان مدت و بلند مدت را تعریف کنیم تا شاهد اثرات کمتری از ریزگردها باشیم.

,

منشا ۷۰ درصد ریزگرده ها کانون های فرسایشی داخلی است

, منشا ۷۰ درصد ریزگرده ها کانون های فرسایشی داخلی است,

مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی افزود: منشا ۷۰ درصد ریزگرده ها که امسال با آن روبه رو هستیم از کانون های فرسایشی بادی داخلی و حاشیه های تالاب میقان است.

,

وی به تعطیلی کارگروه ریزگردها در استان اشاره کرد و گفت: در گذشته قرار بود که در کارگروه کاهش آلودگی هوا یکبار مباحث آلودگی هوا و یکبار هم ریزگردها مطرح شود که عملا این گونه نبوده است و ریزگردها از دستور کار خارج شده است در حالی که بیشتر آلایندگی امسال ناشی از ریزگرده ها است.

,

آقاخانی بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد روز های ناسلم در اراک روبه افزایش است لازم است برنامه سازگاری با ریزگردها را تهیه کنیم تا با این پدیده به شکل مناسبی برخورد کنیم.

,

مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روز های ناسالم می گذرند

, مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روز های ناسالم می گذرند,

مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی ادامه داد: در حالی که امسال شاهد افزایش روز های ناسالم در اراک هستیم متاسفانه مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روز های ناسالم می گذرند و بیشتر نظاره گر این موضوع هستند.

,

وی ادامه داد: در این راستا لازم است آموزش های لازم را به مردم داده شود تا این پدیده چالش های کمتری را برای مردم به وجود بیاورد.

,

ریزگردها تاپایان تابستان مهمان مردم اراک هستند

, ریزگردها تاپایان تابستان مهمان مردم اراک هستند,

آقاخانی بیان کرد: با توجه به اینکه در این فصل بارش باران را نداریم و وزش باد پیش بینی می شود تا پایان تابستان با پدیده ریزگرده ها درگیر هستیم.

,

مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی خاطرنشان کرد: از استاندار مرکزی به عنوان رئیس و محیط زیست استان به عنوان دبیر کارگروه ریزگرده ها انتظار داریم با تشکیل به موقع این کارگروه و تصمیمات مناسب در جهت بهبود شرایط گام بردارند.

,

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ روز ناسالم و سال گذشته ۳۷ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی گفت: در حالی که امسال شاهد افزایش روز های ناسالم در اراک هستیم متاسفانه مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روز های ناسالم می گذرند و بیشتر نظاره گر این موضوع هستند.