بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در جاجرم احداث میشود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم، صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در جلسه با سرمایه گذاران آلمانی گفت: با توجه به شرایط مساعد استان برای احداث نیروگاه های خورشیدی، خوشبختانه استقبال خوبی در این حوزه وجود داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم,

وی با اشاره به امضای قرارداد احداث نیروگاه 30 مگاواتی در جاجرم که اخیرا توسط سانا انجام شد اظهار داشت: با توجه به این که مطابق وعده سرمایه گذاران این پروژه، نیمی از ظرفیت این پروژه تا نوروز 1396 قابل بهره برداری و تزریق به شبکه است، گذر از پیک سال آینده آسان تر خواهد شد.

,

صبوری افزایش گرمای هوا و افزایش تعداد مشترکان برق را دو عامل بر وجود دغدغه فراوان در پیک هر سال عنوان و اظهار امیدواری کرد: با اجرای پروژه های خورشیدی در شهرستان جاجرم، بخشی از دغدغه ها در حوزه تامین برق زمان پیک برطرف شود.

,

به گفته وی با توجه به استقبال بی نظیر سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه های خورشیدی در خراسان شمالی و با توجه به محدودیت در حجم خطوط انتقال، اولویت بهره برداری از ظرفیت خطوط با سرمایه گذارانی است که زودتر فاز مرحله اجرایی شوند.

,

مقام عالی شرکت توزیع برق استان با این توضیح، از گروه سرمایه گذار آلمانی و دیگر متقاضیان سرمایه گذاری خواست تا عملیات اجرایی و احداث نیروگاه ها را هر چه سریع تر آغاز کنند.

,

همچنین به گفته سرمایه گذاران این پروژه، عملیات اجرایی طی 3 تا 4 هفته آینده آغاز می شود و زمین 60 هکتاری در ضلع غربی کارخانه آلومینای جاجرم که در مجاورت پست 400 کیلوولتی این شهرستان قرار دارد، برای احداث پروژه در نظر گرفته شده است.

,

برای احداث نیروگاه 30 مگاواتی خورشیدی در خراسان شمالی، 40 میلیون یورو معادل هزار و 200 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه گذاری 40 میلیون یورویی در شهرستان جاجرم احداث میشود.