برهم زنندگان امنیت اخلاقی در چنگال قانون
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، شماری از افرادی که در حوزه‌های ضد امنیت اخلاقی، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی مردم فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

طی سلسله اقداماتی در سطح کشور با مدیران ۴۵۰ صفحه، کانال و گروه در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ که فعالیت آن ها به منظور از میان رفتن امنیت اخلاقی و گسترش محتوای ناسالم در این فضاها بوده برخورد شده است.

,

یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی این گونه فعالیت های مجرمانه افزایش محتوای غیر اخلاقی در فضای مجازی و در نتیجه تخریب بیش از پیش کیان اصیل خانواده است.

,

مواد قانونی ۷۴۲ و ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی و همینطور بند های الف و ب فهرست مصادیق محتوای مجرمانه (موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای) در مورد این گونه جرائم و مجازات آن ها تصریح دارد.

,

مرکز بررسی جرایم سایبری استان اصفهان در اقدامی هماهنگ با دیگر استان های کشور پس از انجام سری اقدامات شناسایی، مدیران متخلف بیش از ۱۰۰ صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی را شناسایی کرده و تا کنون از ادامه فعالیت مجرمانه ۵۰ مورد از آن ها جلوگیری کرده است.

,

بر اساس اطلاعات موثق خبرنگار صاحب نیوز برای تعدادی از این افراد که پیشتر سابقه تکرار این گونه جرائم را داشته اند حکم تعلیق از کار و پلمب محل فعالیت صادر شده است.

,

سایت گرداب یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت این پروژه را همکاری مردم در معرفی این صفحات و گردانندگان آن ها در سایت تعاملی گرداب به آدرس my.gerdab.ir اعلام کرده است.

,

انتهای پیام/

]
مرکز بررسی جرایم سایبری استان اصفهان در اقدامی هماهنگ با دیگر استان های کشور، مدیران متخلف بیش از ۱۰۰ صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی فعال در حوزه استان اصفهان را شناسایی کرده و تا کنون از ادامه فعالیت مجرمانه ۵۰ مورد از آن ها جلوگیری نموده است.