آغاز به کار فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی  عصر شنبه و در جلسه شورای عالی فضای مجازی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در اوایل دولت یازدهم برای تشکیل شبکه ملی اطلاعات و همچنین تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر محوریت شبکه ملی اطلاعات در تدوین نظام ارتباطی در جلسه اخیر با هیأت دولت، افزود: اگر مردم احساس کنند که شبکه‌ای ملی، قابل اعتماد، پایدار، با کیفیت و با دسترسی امن و آسان در اختیار دارند، نقش مؤثرتری نیز در فرآیند پیشرفت کشور بر عهده خواهند گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رییس شورای عالی فضای مجازی با اشاره به آغاز به کار فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت، گفت: طراحی و اجرای این شبکه عظیم اطلاعاتی توسط نیروهای توانمند داخلی اقدامی ارزشمند و گامی مهم در مسیر دسترسی همگانی به اطلاعات و تسهیل و تسریع روند توسعه است.
,
 
,
روحانی همچنین از وزارت اطلاعات، مرکز ملی فضای مجازی و کلیه دست‌اندرکاران طراحی و اجرای مرحله اول شبکه ملی اطلاعات قدردانی کرد.
,
 
,
در ادامه این جلسه، براساس اصول و الزامات مصوب شورای عالی فضای مجازی در اواخر سال 92،  گزارش اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پیاده سازی مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات ارائه گردید.
,
 
,
براساس اقدامات انجام شده، ظرفیت های ملی برای ذخیره، پردازش و توزیع داده های حجیم در سطح ملی بوجود آمده و با توسعه شبکه های دسترسی، امکان مبادله دیتا در داخل شبکه ملی برای کاربران مختلف با تعرفه های مناسب تر حاصل شده است.
,
 
,
همچنین در این شبکه، خدمات اینترنت بین الملل و ترافیک داخل به طور همزمان برای کاربران ممکن شده و با سیاستهای اقتصادی و تعرفه ترجیحی تلاش می شود نسبت به توسعه، تولید و توزیع محتوای بومی، اشتیاق و صرفه اقتصادی بوجود آید.
,
 
,
ادامه ارتقاء این شبکه نیز براساس مصوبه اصول فنی حاکم بر شبکه ملی خواهد بود که در نشست های آتی مورد بررسی دقیقتر و تصویب اعضای شورا قرار خواهد گرفت.
,
 
,
انتهای پیام/ن
]
رییس‌ جمهور فقدان نیاز به شبکه‌های اطلاعات بیرونی برای ارتباطات داخلی را در شرایط فعلی جهان، جزو مؤلفه‌های استقلال کشور دانست.