ضرورت گسترش فضای کتابخانه ای در استان کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طاق نیوز، حسین باباجانی پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته دولت و با اشاره به ظرفیت ها ، موقعیت استراتژیک و وجود اقوام و مذاهب و فرهنگ هایمختلف در استان کرمانشاه و هم چنین هم مرزی آن با کشور عراق گفت: این استان به هندوستان ایران معروف است و تاریخ و پیشینه ای کهن دارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طاق نیوز,

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه یک استان فرهنگی و تاریخی است افزود: مطالعه یکی از بهترین مولفه های فرهنگ است اما متاسفانه میانگین مطالعه در ایران تنها بین 2 تا 18 دقیقه بوده که این هم در حالت خوشبینانه است.

,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره استانداردهای فضای کتابخانه ای در کشور گفت: بر اساس این استاندارد باید 14 هزار کتابخانه  در کشور داشته باشیم و این در حالی است که هم اکنون تنها یک هزار و 500 کتابخانه در کشور داریم و با احتساب کتابخانه های مساجد و...چیزی حدود 4 هزار کتابخانه در کشور موجود است .

,

وی تصریح کرد: رقم مذکور نشان می دهد ما از نظر شاخص های در این زمینه عقب هستیم و تنها حدود 20 درصد آنچه که باید وجود داشته باشد در حوزه فضای کتابخانه ای در کشور داریم و استان کرمانشاه هم از این قاعده مستثنی نیست.

,

باباجانی با  اشاره به وجود یک میلیون جلد کتاب در استان کرمانشاه  بر لزوم توجه به گسترش فضای کتابخانه ای در استان تاکید کرد و گفت: هم اکنون 2600روستا در استان داریم اما باید دید چه تعداد از آنها کتابخانه دارند؟

,

وی بر ترویج فرهنگ مطالعه نیز تاکید کرد و گفت: توجه به روش های نوین مطالعه از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گرفته و به آن سمت حرکت کنیم.

,

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم و حائز اهمیت است .

,

وی با اشاره به آمار کتابخوانی در برخی از کشورها گفت: طبق آمار میانگین کتابخوانی در آمریکا 20 دقیقه، در انگلستان 55 دقیقه و در ژاپن 95 دقیقه است و هر ژاپنی در سال 47 کتاب مطالعه می کند و این در حالی است که این آمار در ایرن بین 2 تا 18 دقیقه در حال خوشبینانه است و ما تا عزیمت به هدف فاصله زیادی داریم.

,

انتهای پیام/م

]
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه بر ضرورت گسترش فضای کتابخانه ای در کشور و استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: تنها 20 درصد از استاندارد فضای کتابخانه ای در کشور وجود دارد.