پرونده مرگ «پُرسام» در دست بررسی است/تکمیل سازمان پزشک قانونی سنندج نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، "غلامرضا همایون‌پور" مدیر کل پزشکی قانونی کُردستان ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تشریح دستاوردها و فعالیت‌های این سازمان در سال 94 و 95، گفت: بیش از 90درصد فعالیت‌های پزشکی قانون کُردستان به معاینات سرپایی اختصاص دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,

 

,

وی با اشاره به آمار فوتی‌های تصادفات درون و برون شهری در کُردستان، عنوان کرد: در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 94، با کاهش 20.3 درصدی مواجه هستیم.

,

 

,

همایون‌پور با اشاره به آمار معاینات اجساد در در پنج ماه نخست امسال، گفت: در سال 94 343 نفر معاینه اجساد داشتیم که این آمار در پنج ماه نخست سال 95 به 292 نفر کاهش یافته است.

,

 

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار نوای آبیدر در خصوص روند بررسی پرونده مرگ "پُرسام" کودک سنندجی که در بیمارستان بعثت سنندج جان خود را از دست داد، گفت: بررسی ابعاد این پرونده در دست اقدام است و نتیجه نهایی استخراج نشده است.

,

 

,

مدیر کل پزشکی قانونی کُردستان افزود: مردم و رسانه‌ها نتیجه این پرونده و خبرهای مشابه را از دستگاه قضا پیگیری کنند و از پیش داوری‌های زود هنگام خودداری کنند.

,

 

,

همایون‌پور در ادامه با اشاره به احداث ساختمان جدید پزشکی قانونی در شهرک بهاران سنندج، گفت: این ساختمان با پیشرفت فیزیکی 45 درصدی همراه بوده و در مجموع به 5 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل نهایی نیازمند است.

,

 

,

وی مهمترین دلیل تاخیر تکمیل این پروژه را تکمیل اعتبارات استانی خواند و افزود: در صورت افتتاح این مجموعه، نیاز شهر سنندج در رسیدگی به مراجعات و همچنین ارجاع پرونده از سایر شهرهای استان مرتفع خواهد شد.

,

 

,

پزشکی قانونی کُردستان با کمبود پزشک مواجه است

,

 

,

مدیر کل پزشکی قانونی کُردستان با اشاره به کمبود نیروی متخصص پزشک گفت: روند استخدامی در مجموعه پزشکی قانونی از طریق آزمون استخدامی بوده که به دلیل شرایط حساس کار در این مجموعه، در سال گذشته جذب نیرو نداشته‌ایم.

,

 

,

همایون‌پور کمبود اعتبارات را از دیگر چالش‌های پزشکی قانونی کُردستان خواند و نصریح کرد: از نشر تخصیص بودجه و اعتبارات در ردیف 29 کشوری هستیم و از طرف دیگر به نسب استان‌های مجاور با حجم بالای کاری و مراجعات مواجه هستیم.

,

 

,

در ادامه آمار تفکیکی اداره کل پزشکی قانونی کُردستان را می توانید مشاهده و دریافت کنید.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/م

]
مدیر کل پزشکی قانونی کُردستان در خصوص روند بررسی پرونده مرگ "پُرسام" کودک سنندجی که در بیمارستان بعثت سنندج جان خود را از دست داد، گفت: بررسی ابعاد این پرونده در دست اقدام است و نتیجه نهایی استخراج نشده است.