ادعای ترکیه درباره هماهنگی با سوریه برای حمله به جرابلس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "نعمان قورتولموش"، معاون نخست‌وزیر ترکیه، در کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا که شبکه خبری راشا تودی نیز آن را پخش کرد، گفت: "همه طرف های ذی ربط از آغاز عملیات (سپرفرات) از جمله دمشق، آگاهی داشتند. حتی خود من شخصا این مسأله را روسیه اطلاع دادم".
وی افزود: "ما نمی خواهیم یه یک نیروی نظامی دائمی در سوریه تبدیل شویم. ترکیه اشغالگر نیست. ما خود را وارد جنگ نخواهیم کرد و در درگیری های نظامی طرف هیچ کس را نمی گیریم".
قورتولموش درعین حال هشدار داد آنکارا در صورتی که امنیت خود را در منطقه درخطر ببیند ساکت نخواهد نشست و اقدام خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

 معاون نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد: "هدف از این عملیات پاکسازی منطقه از وجود عناصر گروه تروریستی داعش و جلوگیری از اقدام کردهای سوریه در ایجاد گذرگاه ( بین مناطق تحت تسلط خود) است".
وی افزود: "موفقیت کردها در ایجاد این گذرگاه، تجزیه سوریه را در پی خواهد داشت".

,
,

گفتنی است " فکری ایشیق" وزیر دفاع ترکیه نیز پنجشنبه گذشته گفته بود آنکارا مساله عملیات ارتش آزاد سوریه با حمایت ارتش ترکیه را  به مسکو، واشنگتن و ایران ابلاغ کرده بدون این که در این خصوص با دمشق تماس مستقیمی داشته باشد.

,

این اظهارات در حالی مطرح می شود که رولت سوریه ضمن موضع گیری شدید علیه عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور، آن را تجاوز آشکار و نقض تمامیت ارضی سوریه دانسته است.

,

 

,

منبع:العالم

]
دولت ترکیه مدعی شد که با سوریه در باره آغاز عملیات "سپر فرات" در شمال این کشور هماهنگی شده و دمشق از این حمله خبر داشته است.