مقام اول ساز کمانچه لری: کوهدشت، قطب موسیقی لرستان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل  آسوبان، دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در شهریورماه سال جاری با اعلام برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آسوبان,

در این دوره از جشنواره موسیقی جوان، نوازندگان کوهدشتی خوش درخشیدند و در دو رده ی سنی از این جشنواره بالاترین، رأی را از هیئت داوران کسب کردند.

,

, ,

در این جشنواره، در بخش موسیقی لرستان، میلاد علیپور از کوهدشت، مقام اول ساز کمانچه لری رده سنی (ب) را کسب کرد. آنچه در پی می آید حاصل گفت و گو با این هنرمند کوهدشتی است:

,

آسوبان: موسیقی را از چه سنی آغاز کردید و چه چیز باعث شد که کمانچه را انتخاب کنید؟

,

میلاد علیپور راد: از کودکی به کمانچه علاقه مند بودم و از طرفی چون ساز اصیل لری محسوب می شود؛ مایلم آشنایی کاملی از موسیقی خاصه ی لرستان داشته باشم.

,

آسوبان: سطح تمرینات شما چطور بود؟ تأثیر اساتید موسیقی کوهدشت در ارتباط با سرپنچه شما با سازتان را چگونه ارزیابی می کنید؟

,

میلاد علیپور راد: تمام واقعیت این است که تمرین زیادی نداشتم و به عبارتی از برگزاری مسابقات بی خبر بودم؛ اما استادم _داوود رضایی_ در این حین تمرینات بنده را چند برابر کرده بود که به من کمک بسیاری هم کرد.

,

جا دارد در اینجا از یکی از حامی های همیشگی خودم "سیدتیمور حسینی" که دوره مقدماتی در خدمت وی بودم و نیز آقایان "بهروز الماسی و اکبر خسروی" قدردانی کنم.

,

و البته بنده دست استادم داوود رضایی را می بوسم که همواره در کنارم بوده و یاری رسان و راهنمایم هستند؛ خیلی هم دوستشان دارم.

,

, ,

آسوبان: نظر شما در ارتباط با آینده موسیقی لری چگونه است؟

,

میلاد علیپور: کمانچه مخصوص لرستان و به طبع موسیقی لری بالاتر از دیگر استان ها قرار دارد و می تواند بیش از این پیشرفت کند و به عقیده ی من بیش از این هم می تواند پیشرفت کند.

,

شایان توجه است که وجود اساتید قَدَر کمانچه موجب شده که شمار زیادی از جوانان به سمت کمانچه هدایت شوند و هر چه بیشتر به موسیقی لری نزدیک شوند.

,

آسوبان: افق کمانچه لری کوهدشت لرستان-که در این مسابقات رتبه اول را کسب کرده- را چه طور رصد می کنید؟

,

میلاد علیپور راد: با توجه به اینکه اغلب استادهای موسیقی در مرکز استان هستند؛ اما ما نیز اساتید گرانقدری چون مجید پور رضایی، مرادحسن کلامی و داوود رضایی را داریم؛ پس می توان به آینده کمانچه لری در کوهدشت خوش بینانه نگاه کرد.

,

زحمات بی دریغ این عزیزان موجب موفقیت بنده و امثال من شده و آرزومندم که قطب موسیقی لرستان-کوهدشت- هم چنان خوش بدرخشد و مقام های زیاد دیگری را هم در رده های سنی مختلف کسب کند.

,

امید دارم و امیدوارم با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت، انجمن موسیقی فعال تر شود؛ تاکنون هیچ گونه تقدیری از هنرمندان صاحب نشان به عمل نیامده و متأسفانه هنرمندان گوشه نشین شده اند و هیچ انگیزه ای برای فعالیت و ادامه موسیقی ندارند.

,

گفتنی است در رده سنی (الف)، نیز سبحان امرایی از کوهدشت رتبه اول دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان را به دست آورد.

,

 انتهای پیام/

]
دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در حالی در شهریور ماه سال جاری به کار خود پایان داد که در بخش موسیقی لرستان، میلاد علیپور راد از کوهدشت، مقام اول ساز کمانچه لری رده سنی (ب) را کسب کرد.