شکایت اتحادیه طلا و جواهر فروشان به مجلس به دلیل شیوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده
[

محمدابراهیم کریمی، رئیس بسیج اصناف کشور در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا اظهار داشت: گزارش‌هایی از اتحادیه‌های طلا و جواهر سراسر کشور به دست ما رسیده که برخی طلا فروش‌های ارزشی و متعهد به دلیل شیوه‌ اجرای دریافت مالیات بر ارزش افزوده کارگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی با بیان اینکه این اتفاق موجب طرح شکایت‌هایی از سوی رؤسای اتحادیه‌ طلا و جواهر به مجلس شورای اسلامی شده است، افزود: در شرایطی که کسبه و بازار باید خود را برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها آماده‌کنند، سؤالات متعدد و نگرانی‌هایی در بحث اجرای مالیات برارزش افزوده برای آنها پیش آمده است که ممکن است در صورت پاسخ ندادن به این سؤالات،‌ بر اجرای هدفمندی مرحله دوم تأثیرگذار باشد.

,

کریمی خاطرنشان کرد:‌ اغلب کسبه صنف طلاو جواهر با وجود تأیید اصل اجرای مالیات برارزش افزوده، بر شیوه اجرا اشکال وارد می‌کنند و معتقدند دود این اقدام در چشم کاسب متشرع و متدین می‌رود.

,

رئیس بسیج اصناف با بیان اینکه بسیج حافظ نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: با اعتقاد براین، و طی رایزنی‌هایی با رئیس اتحادیه طلا و جواهر و معاون وزیر صنعت، واسطه برگزاری جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات و بیان دیدگاه‌های صنوف در خصوص اجرای طرح مالیات برارزش افزوده شده‌ایم و از وزیر محترم درخواست کرده‌ایم که با برگزاری این جلسه، دغدغه‌های صاحبان اصناف را برطرف کنند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس بسیج اصناف کشور از برگزاری جلسه‌ای به منظور پاسخ به شبهات صاحبان صنوف در خصوص مالیات برارزش افزوده و رفع مشکلات پیش آمده در این خصوص خبر داد.