ترور یک اردنی به جرم مخالفت با آل سعود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "خلیل حرب" نویسنده و روزنامه نگار روزنامه "السفیر" لبنان  گفت: "ناهض در دهه نود همکار ما در روزنامه السفیر بود. من می دانم که او تا چه اندازه مخالف سیاست های امریکا در منطقه و تلاش های این کشور برای تجزیه منطقه بود. ما زمانی که امریکا سرگرم جنگ در یوگسلاوی سابق برای تجزیه آن بود، همکار بودیم."
حرب افزود: این موضوع به عنوان یک پیش زمینه در ذهن ناهض نقش بسته بود تا اینکه حوادث و مسائل اخیر در جهان عرب و اسلام را به چشم خود دید و ملاحظه کرد که چگونه امریکا با سیاست های خود برای نابودی ملتها و تجزیه منطقه تلاش می کند.
وی "ناهض حتر" را شهید روزنامه نگاری و آزادی بیان و اندیشه توصیف کرد که با تفکر جاری در منطقه و جریان وهابیت که خون و جان مسلمانان و عرب را در سراسر جهان به بازی گرفته، مخالف بود.
حرب خاطرنشان کرد که ناهض و امثال او به دلیل مواضع ضد سعودی و مخالفت با سیاست های امریکا در منطقه، در دنیای امروز ما پیوسته در طول سال های گذشته در معرض حملات تهدید و تکفیر قرار گرفته اند.
این روزنامه نگار لبنانی تأکید کرد که هر کس که با این جریان (مخالفت با وهابیت و سیاست های امریکا در منطقه) همراه باشد، زندگی و جانش پیوسته در خطر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

وی در ادامه ناهض حتر را قربانی جریان تکفیری دانست.
حرب خاطرنشان کرد: "جرم او تنها مقاله ها و مواضع ضد امریکایی و ضد تکفیریش بود. جرم او محکوم کردن تمام جنایاتی بود که تکفیری ها در سوریه و عراق و سایر کشورهای عربی و اسلامی مرتکب شده بودند."
ناهض حتر، نویسنده و روزنامه نگار اردنی امروز (یکشنبه) مقابل کاخ دادگستری در امان، پایتخت اردن به ضرب گلوله کشته شد.

,
,
,

وی در سل 1998 هم در معرض سوء قصد قرار گرفته بود اما جان به در برد.

,

حتر علیه سیاست های عربستان و حمایت این کشور از وهابیت و تروریسم، در روزنامه الاخبار لبنانی مقاله می نوشت. او از سپتامبر 2008 در اردن اجازه نوشتن نداشت.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

منبع:العالم

]
یک روزنامه نگار مشهور لبنانی گفت که "ناهض حتر"، روزنامه نگار اردنی به دلیل مواضع ضد سعودی و ضد وهابی و مخالفتش با سیاست های امریکا برای تجزیه منطقه ترور شده است.