برنامه ششم توسعه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مهر، مجید انصاری در حاشیه برگزاری نشست کمیته ماده ۷۶ در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت به مجلس ارسال شده است، گفت: در این برنامه به اقتصاد مقاومتی توجه شده و امیدواریم که مجلس دربررسی‌ها کمک کند تا به نقطه مطلوب برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه این برنامه کاملا با اقتصاد مقاومتی یکسان سازی شده است، افزود: دولت اساس برنامه ششم توسعه را در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی تنظیم کرده است و از دیدگاه من آنچه دولت به مجلس داده برنامه‌های درست و جامعی است.

,

معاون حقوقی رئیس جمهور با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی محدود به لوایح، بودجه و برنامه‌ها نیست، اظهار داشت: موضوع فراتر از این است و شامل همه سیاست‌ها، الزامات و احکام برنامه‌ای می‌شود.

,

انصاری ادامه داد: در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوباتی وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرا هستند و با تصویب برنامه ششم توسعه این موضوع ادامه پیدا می کند.

,

وی با بیان اینکه ما در برنامه‌های گذشته توسعه سلسله احکامی مدام تکرار می‌شود و در واقع قوانین دائمی داریم که در همه برنامه ها وجود دارند، گفت: دولت تمام احکام این برنامه‌ها را استخراج کرده و به مجلس داد پس آنچه که به دولت اجازه می‌دهد برنامه ششم را کامل اجرا کند قوانین قبلی است.

,

رئیس کمیته ماده ۷۶ یکی از موفقیت‌های برنامه ششم را توجه به سواحل مکران دانست و افزود: از دیدگاه ما دریا فقط یک آبراهه نیست بلکه کشور ما با بحران کم آبی روبرو است و ما نیاز به توسعه در این بخش‌ها داریم. بنابراین توسعه کشور برای ایجاد هاب جمعیتی متوجه سواحل جنوبی کشور است و دولت برنامه‌های جدیدی در این بخش دارد.

]
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه همه موارد توسعه کشور دیده شده است، گفت: برنامه ششم توسعه مطابق با اقتصاد مقاومتی تهیه شده است.