کارگران اخراج شده نساجی بروجرد در مقابل فرمانداری تجمع کردند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد 29 اسفند سال گذشته بود که 483 نفر از کارگران نساجی بروجرد با سابقه های متفاوت به دلیل اجرای طرح توسعه و نوسازی کارخانه لغو قرار داد شدند و قرار شد 6 ماه بعد از اخراج یعنی اول مهر 95 همه کارگران اخراجی دوباره بازگشت به کار شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بازتاب بروجرد,  بازتاب بروجرد, 29 اسفند سال گذشته بود که 483 نفر از کارگران نساجی بروجرد با سابقه های متفاوت به دلیل اجرای طرح توسعه و نوسازی کارخانه لغو قرار داد شدند و قرار شد 6 ماه بعد از اخراج یعنی اول مهر 95 همه کارگران اخراجی دوباره بازگشت به کار شوند.,


گرچه در همان روزهای اول مسئولان استانی و شهرستانی وعده های مکرری مبنی بر عدم اخراج کارگران می دادند اما این کار دقیقا در زمان مورد نظر و ابتدای سال جدید انجام و کارگران از کار بیکار شدند و جالب این که بعد از مدتها از لغو قرارداد کارگران باز هم برخی از مسئولین در سخنان خود می گفتند که قرار نیست کارگری اخراج شود.

,
,


سرانجام کارگران اخراج شدند و به همه آنها قول داده شد که اول مهر بازگشت به کار می شوند و در این مدت 6 ماه از بیمه بیکاری استفاده کردند.

,
,

, ,


اما موعد وعده ها به سر رسید و اول مهر با دلهره های فراوان برای کارگران از راه رسید، باز هم کارگران مورد بی مهری قرار گرفتند و انگار نه انگار که قرار بود کارگران به کار بازگردند.

,
,


البته قرار بود نساجی بروجرد مبلغ 50 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کند تا علاوه بر اجرای طرح توسعه، نوسازی هم اجرا شود اما بعد از گذشت 6 ماه هنوز این مبلغ به نساجی پرداخت نشده است.

,
,


بعد از گذشت 6 روز از مهر ماه و عدم بازگشت به کار کارگران بروجرد، هنوز برخی از مسئولین باور نکرده اند که کارگران بازگشت به کار نشده اند و به قول خودشان با خونسردی می گویند که پیگیر حل مشکل هستند.

,
,


پیگیری هایی که هنوز نتیجه نداده و کارگران سرگردان شده اند اما در این مدت به کارگران گفته شده که هر روز به نساجی بروند و در لیستی نام خود را ثبت کنند اما وقتی کارگران دیدند این کار بی نتیجه را هر روز تکرار می کنند، صبرشان لبریز شد.

, ,
,


صبح امروز سه شنبه جمعی از کارگران نساجی بروجرد در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به این مشکل شدند.

,
,


"احمد گودرزیان " معاون فرمانداری ویژه بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: پیگیری برای دریافت تسهیلات این واحد صنعتی ادامه دارد و نتیجه بازگشت به کار کارگران و رفع این مشکل تا 15 مهر مشخص می شود.

,
,


وی اضافه کرد: صبح امروز جمعی از کارگران اخراجی در مقابل فرمانداری بروجرد تجمع و خواستار رسیدگی به مشکل انها شدند که برای رفع مشکل باید اقداماتی اساسی صورت بگیرد.

,
,


"کامران فرشید" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: در زمان لغو قرارداد کارگران نساجی بروجرد قرار شد اول مهر همه بازگشت به کارشوند که تا کنون این امر محقق نشده است.

,
,


وی اضافه کرد: به دنبال حل مشکلات نساجی بروجردهستیم و تجمع کارگران در مکان های مختلف ضرورتی ندارد چرا که ما به دنبال رفع مشکل هستیم.

,
,

, ,


به گزارش بازتاب بروجرد وضعیت صنعت و کارگران شهرستان بروجرد هر روز بحرانی تر می شود و پیگیریهای مسئولان که جواب نمی دهد، همچنان ادامه دارد و در این میان کارگران بیشتر از همه ضربه می بینند و آمار بیکاری در شهر رو به افزایش است و وقتی از افزایش امار بیکاری در شهر گفته می شود برخی از مسئولان کاملا انکار می کنند و اظهار دارند که سالانه هزاران شغل در این شهر ایجاد می شود.

,
,


امیدواریم مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برای رفع مشکل نساجی بروجرد و بازگشت به کار کارگران تلاش کنند تا سرپرست خانواری شرمنده خانواده و فرزندان نشود.

,
,


انتهای پیام/ 

,
]
امروز جمعی از کارگران اخراج شده نساجی بروجرد به دلیل عدم بازگشت به کار در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات شدند اما پاسکاری و وعده های پی در پی، تنها پاسخ از سوی مسئولان به کارگران بیکار شده است.