معدوم سازی 41 تن گوشت قرمز به دلیل بیماری های انگلی در استان مرکزی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر سیروس سلمان نژادرییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار  دیار آفتاب گفت: بیش از 48 هزار بازدید از مراکز تحت نظارت این اداره کل در شش ماه نخست سال جاری صورت گرفته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب ,

اظهار کرد: در نیمه نخست سال 95 تعداد 48  هزار و 612 مورد بازرسی، از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام و تعداد 887 مورد نمونه برداری از این فرآورده ها انجام که مقدار 21 هزار و 660 کیلو گرم فرآورده های خام دامی از این واحدها ضبط و معدوم و 93  واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

,

وی با اشاره به کشتار 112 هزار و 330 راس دام سبک و سنگین با نظارت این اداره کل افزود: 5 هزار و 730 تن گوشت در شش ماه گذشته از کشتارگاه های دام استان استحصال که مقدار 41 تن گوشت قرمز به دلیل وجود برخی بیماری های انگلی و لاغری دام ضبط و معدوم سازی شده است.

,

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشتار 11 میلیون و 640 هزار قطعه طیور اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد طیور کشتار شده مقدار 27 هزار و 238 تن گوشت مرغ استحصال شده که تعداد 184 هزار و 612 قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص و توسط بازرسان این اداره کل ضبط و معدوم سازی شده است.

,

سلمان نژادخاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی مراتب را با شماره‌تلفن‌ 1512سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع داده تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

,

انتهای پیام/

]
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به کشتار 112 هزار و 330 راس دام سبک و سنگین با نظارت این اداره بیان کرد: 5 هزار و 730 تن گوشت در شش ماه گذشته از کشتارگاه های دام استان استحصال که مقدار 41 تن گوشت قرمز به دلیل وجود برخی بیماری های انگلی و لاغری دام ضبط و معدوم سازی شده است.