حوزه علمیه برادران سیرجان با هزینه ۱۸ میلیارد ریال افتتاح شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از “سیرجان خبر” طی مراسمی حوزه علمیه برادران سیرجان با حضور مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, “سیرجان خبر” ,

حجت‌‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان در این مراسم اظهار داشت: شهرستان سیرجان با دو حوزه علمیه بلندمدت برادران و خواهران و یک حوزه سفیران هدایت دارای بیش از ۲۰۰ طلبه است.

,

وی افزود: این حوزه‌های علمیه دارای مشکلات مکانی هستند که امروز حوزه علمیه مفیدیه برادران به بهره‌برداری رسید و امیدواریم با کمک مسؤولان و خیران ساختمان سایر حوزه‌های علمیه نیز ساخته شوند.

,

حسینی عنوان کرد: این حوزه علمیه با زیربنای یک هزار مترمربع در دو طبقه و با هزینه ۱۸ میلیارد ریال در فاز اول به اتمام رسیده و برای تکمیل کامل آن ۱۶ میلیارد دیگر نیاز است که خیران و مسئولان در این رابطه ما را کمک کنند.

,

وی ابراز داشت: زمین این حوزه نیز از قبل توسط فردی خیر به مساحت یک هزار و ۴۴۰ مترمربع به حوزه علمیه اختصاص یافته و هزینه ساخت این مرکز علمی و مذهبی تاکنون توسط خیران شهرستان و مسؤولان پرداخت شده است.

,

حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان نیز با عنوان ضرورت وجود حوزه‌های علمیه و تربیت جوانان متدین، عالم و متعهد گفت: از خیران، امام جمعه و مسؤولان شهرستان سیرجان قدردانی می‌شود که توانستند با همدلی و همراهی این امر خیر و صالح را داشته باشند، چون بر اساس آیات و روایات ساختن مراکز دینی و علمی از اعمال صالح است.

,

وی از وجود ۵ هزار طلبه مشغول به تحصیل در ۴۶ مدرسه علمیه در استان کرمان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۱۳ نفر برادر و ۲ هزار و ۵۲۷ نفر خواهر به عنوان طلاب در این مدارس تحصیل علمی و دینی دارند.

,

الله‌وردی از شهرستان سیرجان به عنوان یک شهر مذهبی یاد کرد که سابقه حوزه علمیه آن به ۷۰ سال می‌رسد و افزود: استان کرمان طی دو سال گذشته از لحاظ دارابودن حوزه‌های علمیه و تعداد طلاب رتبه برتر کشوری و بعد از تهران و قم را داشته است.

,

وی عنوان کرد: طلاب ما در پایه پنجم برای اقامه نماز جماعت مدارس اعزام می‌شوند که بر اساس تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سطح کشور و کمیته مشارکت حوزه و آموزش و پرورش در استان این برنامه‌ریزی انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
حوزه علمیه برادران سیرجان با زیربنای یک هزار مترمربع و هزینه ۱۸ میلیارد ریال افتتاح شد.