مقصر عدم استقبال از ظروف چینی ایرانی هم تولیدگنندگان هستند، هم مسئولین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد همتی رئیس کارخانه تولید ظروف چینی در گفتگو با کار ایرانی اظهار کرد: تولیدکنندگان ظروف چینی از ایران به سایر کشورهای دیگر رفته اند و در آنجا به تولید می‌پردازند زیرا در ایران حمایت‌های خوبی از آنان صورت نمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: چند شرکت محدود در ایران هستند که به دلیل تنوع در طرح‌ها علاوه بر تامین نیاز داخل صادرات هم دارند اما بسیار محدود هستند و باقی شرکت ها حتی خرید داخلی هم ندارند.

این تولیدکننده عنوان کرد: دلیل عدم اعتماد خریداران به ظروف چینی ساخت ایران سابقه آن و کیفیت پایینش نسبت به چینی‌های خارجی است به دلیل اینکه در بسیاری از کارخانه‌ها از تجهیزات قدیمی در ساخت این محصول استفاده می‌شود.

وی افزود: در زمینه ظروف چینی و به‌طور کلی ظروف آشپزخانه به طورکلی اقبال خریدار به سمت کالاهای وارداتی است و این مسئله یکی از دلایل دیگر افت فروش کالای ایرانی است.

همتی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات در صنعت چینی مسئله نقدینگی است. ظروف چینی عموما به صورت وعده‌ای تحویل فروشنده می‌شود و زمانی حدود 6 ماه طول می کشد تا تبدیل به پول شود و به دست تولیدکننده برسد که این مسئله باعث شده است تولیدکنندگان با مشکلات نقدینگی مواجه شوند.

این تولید کننده تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات تولیدکنندگان چینی مسئله تورم است. در واقع زمانی که تحریم‌ها وجود داشت تولیدکنندگان ایرانی بازار خوبی داشتند اما وقتی تحریم‌ها تا حدودی رفع شد و اجناس خارجی وارد بازار شد دیگر خریدار چینی داخلی نخرید و از طرفی به دلیل تورم قیمت چینی داخلی هم توان پایین آمدن نداشت.

وی با اشاره به بحث سرمایه گذاری در صنعت چینی اذعان کرد: اگر برای عرضه ظروف چینی دولت تدبیری بیندیشد تا نمایشگاه‌های مختلفی برگزار شود، آن تعداد تولیدکننده فعالی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می توانند نظر سرمایه‌گذاران را جلب کنند و به تولید بیشتر و با کیفیت‌تر بپردازند.

وی همچنین افزود: در بحث مواد اولیه ظروف چینی خدا را شکر در ایران وضعیت خوبی داریم و اکثر مواد اولیه آن در کشور موجود است البته درصد کمی از آن وارد می شود اما میزان جدی نیست و می توان گفت در این قسمت به سطح خودکفایی خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

این تولیدکننده اظهار کرد: ظروف و لوازم آشپزخانه کالاهایی هستند که زیبایی فراوانی را می‌طلبند و عمده انتخاب مشتری در این بخش معطوف به زیبایی کالا می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ظروف در این زمینه دارند عدم همکاری صنعت با دانشگاه ها در طراحی‌های جدید و شکل و نقش‌های زیبا برای عرضه به بازار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
رئیس یک شرکت تولیدکننده ظروف چینی گفت: میزان بسیار بالای استفاده ایرانیان از ظروف چینی و کم‌کاری تولیدکنندگان ایرانی باعث شده است که این بازار پر زرق و برق در اختیار شرکت‌های آسیای شرقی و اروپایی قرار بگیرد.