شهرستان قرچک پایگاه انتقال خون ندارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قرچک آنلاین- بسیاری از مردم  جهان برای ادامه حیات به خون نیاز پیدا می کنند، خون نجات بخش زندگی انسان است و طبق آمار از سه نفر در جهان  یک نفر به تزریق خون نیاز پیدا می کند، بسیاری از افراد نیازمند به خون از طریق انتقال خون افراد نیکوکار قادر به ادامه زندگی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین-,

شهرستان قرچک با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از داشتن پایگاه ثابت انتقال خون محرم است و شهروندان برای کمک و اهدای خون باید به شهرستان ورامین مراجعه کنند.

,

قرچک علیرغم ارتقا به سطح شهرستان  از زیر ساخت های لازم برخورد نیست و مردم این شهرستان با مشکلاتی که هر روز با آن مواجه هستند، امیدوار به آینده بهتر زندگی می کنند و طبق آمار مردم این شهرستان با وجود نبود پایگاه انتقال خون در روزهای مختلف و اعیاد مذهبی نسبت به اهدای خون اهتمام بیشتری دارند.

,

, , ,

بهروز اسمعیل زاده یکی از اهداکنندگان مستمر خون این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار قرچک آنلاین اظهار داشت: به خاطر کمک به بیماران نیازمند خون هر چند یک بار برای اهدای خون باید به اطراف شهرستان قرچک مراجعه کنم و این کار موجب صرف وقت، هزینه و مشکلات ایاب و ذهاب را به دنبال دارد.

,

وی گفت: اگر یک پایگاه انتقال خون در شهرستان وجود داشت ، این امر خدا پسندانه برای شهروندان به راحتی مقدر می شد و مورد استقبال مردم نیزقرار می گرفت.

,

احد شایان عضو شورای شهر قرچک در گفت و گو با خبرنگار قرچک آنلاین بیان داشت: برای ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان قرچک مرکز هلال احمر باید در شهرستان مستقل شود.

,

وی با اشاره به مکان هلال احمر، گفت: برای ایجاد هلال احمر در شهرستان نیاز به زمین زیادی است و با شرایط فعلی این مکان پیدا نشده است.

,

شایان افزود: فرماندار محترم شهرستان باید با جدیت وارد شود و از مسئولان استانی این مسئله را پیگیری کند.

,

, , ,

وی در پایان تصریح کرد: مسئولان ذیربط در اسرع وقت برای ایجاد پایگاه انتقال خون و هلال احمر در شهرستان قرچک اقدامات لازم را صورت دهند.

,

استقرار یک پایگاه انتقال خون برای ارائه خدمات به مردم یکی از نیازهای ضروری شهرستان قرچک است و پیگیریهای انجام گرفته سازمان انتقال خون استان برای دایر شدن یک پایگاه انتقال خون در شهرستان در خواست زمین با مساحت مناسب را دارند  و در صورت فراهم شدن شرایط مناسب حاضر با ایجاد پایگاه انتقال خون هستند.

,

به هر حال مردم شهرستان قرچک که همواره در کارهای خیر از جمله اهدای خون پیش قدم هستند و استقبال خوبی برای اهدای خون وجود دارد، ایجاد یک پایگاه در این شهرستان ضروری است و مسئولان در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل پایگاه خون اقدام کنند.

,

در پایان خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه به انتظارات مردم نیکوکار شهرستان قرچک هستیم.

,

انتهای پیام/

]
مستقر نبودن پایگاه انتقال خون در شهرستان قرچک باعث شده است تا بسیاری از شهروندان برای کمک و اهدای خون به شهرستان ورامین مراجعه کنند و می طلبد تا مسئولان امر در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل ایجاد پایگاه خون اقدام کنند.