حجاب دانش آموزان در مدارس قزاقستان ممنوع اعلام شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج،  " ائلمیرا سبحان وئردی اوا" معاون وزیر آموزش و پرورش و علوم قزاقستان روز گذشته استفاده از نماد های اسلامی از جمله حجاب دانش آموزان در مدارس این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در جلسه ای که از سوی وزیر امور مذهبی در جامعه مدنی و وزیر دادگستری  قزاقستان تشکیل شده بود، در خصوص یونیفرم واحد در مدارس مذاکره و گفتگو کرده است.

,

شایان ذکر است این جلسه در واکنش به عدم رعایت یونیفرم ابلاغ شده در برخی مدارس از سوی والدین و استفاده از حجاب دانش آموزان برگزار شده است.

,

وزیر علوم و آموزش و پرورش قزاقستان، با انتقاد از قانون شکنی، با اشاره به غیر قابل پذیرش دانستن تبلیغ آشکار دین در مدارس ابراز داشته است: تاکنون هیچ اجازه ای برای استفاده از نمادهای مذهبی، لباسهای اسلامی، حجاب و استفاده از روسری و یا کلاه برای دانش آموزان دختر داده نشده است و بعد از این نیز پذیرش این امر غیرممکن خواهد بود.

,

گفتنی است، هیچ ممنوعیتی تا پیش از ابلاغ یونیفرم واحد در مدارس در تاریخ 14 ژانویه سال 2016، در مطابقت با قوانین این کشور وجود نداشته و استفاده از نمادهای دینی و حجاب بلامانع بود.

]
از تاریخ 19 اکتبر استفاده از نمادهای مذهبی در مدارس تحصیلی و موسسات علمی کشور قزاقستان از سوی وزارت علوم این کشور ممنوع اعلام شده است.