احیای تالاب میقان نیازمند تامین حقابه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست کشور در حاشیه بازدید از مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در اراک در جمع خبرنگاران گفت: طی سه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه زیست محیطی در اراک صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز؛, اراک امروز,

ابتکار اظهار کرد: جایگزین کردن گاز به جای مازوت در سوخت نیروگاه شازند، عرضه بنزین یورو ۴ در تمامی جایگاه‌های سوخت اراک، عرضه گازوئیل یورو ۵ ، گازسوز شدن کوره‌های آجرپزی و پایش مستمر واحدهای صنعتی از جمله این اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوای این شهر بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد روزهای آلوده در اراک ناشی از گرد و غبار است بیان کرد: مشکل آلودگی فعلی اراک ناشی از معضل گرد و غبار است که به دلیل خشکسالی ها، شرایط اقلیمی این شهر و ورود گرد و غبار از عراق تشدید شده است.

,

رییس سازمان محیط زیست کشو ربا بیان اینکه دولت برای مهار ریزگردها برنامه دارد افزود: البته اجرای این برنامه ها زمانبر است.

,

ابتکار با اشاره به اینکه احیای تالاب میقان نیازمند تامین حقابه است گفت: مذاکراتی در خصوص تامین حقابه با وزیر نیرو انجام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه احیای تالاب میقان نیز مورد توجه و تاکید رییس جمهور است افزود: میقان تالاب بسیار مهم و ارزشمند است و اگر خشک شود به کانون گرد و غبار تبدیل خواهد شد.

,

, , , , ,

انتهای پیام/

]
رییس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه احیای تالاب میقان نیازمند تامین حقابه است گفت: مذاکراتی در خصوص تامین حقابه با وزیر نیرو انجام شده است.