دستگاه تصفیه پساب های صنعتی در دانشگاه یاسوج ساخته شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،  محمود رضا رحیمی در تشریح هدف ساخت این دستگاه گفت: شناسایی پسماندهای مختلف حاصل از فرایندهای متفاوت صنعتی در نمونه های محیطی شامل آب های زیرزمینی، سطحی و فاضلاب های شهری به یک نگرانی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی ادامه داد: این پسماندها با وارد شدن در زنجیره غذایی انسان و توده های زیستی تاثیرات مخربی بر سلامتی انسان و محیط زیست وارد می کند.

,

رحیمی افزود: روش های متداول مانند حذف بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی این گونه پساب‌ها راندمان کافی در این زمینه ندارند که ناشی از مقاومت زیاد برخی از آلاینده های موجود در پساب است.

,

وی تصریح کرد: این دستگاه یک ایده نوین بوده که به عنوان یک راه حل جایگزین به ویژه در زمینه تصفیه آب و فاضلاب معرفی می شود.

,

عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه یاسوج تاکید کرد: اساس و مکانیسم این روش، تولید رادیکالهای آزاد ناشی از فعالیت کاتالیست در حضور نور است که با حمله به گونه های آلاینده محیطی موجب تخریب آنها می شود.

,

این مخترع مزایای این طرح را شامل کاهش هزینه های ساخت، تعمیر و نگهداری به دلیل حذف سیستم سرمایشی و بکارگیری نور ال ای دی به جای لامپ پر مصرف فرابنفش، کاهش اثرات مخرب زیست محیطی با حذف تابش نور فرابنفش و جایگزینی آن با نور آبی و افزایش راندمان تصفیه پساب در مقایسه با دستگاههای مشابه عنوان کرد.

,

گفتنی است دکتر رحیمی ریاست دانشگاه یاسوج را عهده دار بوده و پیش از این نیز چندین اختراع را به ثبت رسانده است.

,

انتهای پیام/

]
عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج که موفق به ساخت دستگاه تصفیه پساب های صنعتی شده است، گفت: این دستگاه با نام کامل «راکتور فتوکاتالیستی بسترچرخشی برای تصفیه پساب» توسط دکتر محمودرضا رحیمی و همکاران ساخته و گواهی نامه ثبت اختراع از سازمان ثبت اسنادکشور دریافت کرد.