مزرعه زرگیاه فیروزآباد الگویی مناسب در زمینه پرورش گیاهان دارویی در سراسر کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فیروزنا  دانشجویان دانشگاه دارو سازی شیراز از مرزعه تولید گیاهان دارویی "زرگیاه" فیروزآباد بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فیروزنا,

عبدالعلی محقق زاده متخصص فارماکو گنوزی و مدیرگروه داروسازی سنتی دانشکده داروسازی شیراز و سرپرست گروه در این بازدید گفت: در بحث گیاهان داروی بخاطر اینکه هم کاشت ، برداشت و فرآوری توسط خودمان در کشور صورت میگیرد در عرصه اقتصاد مقاومتی و وابستگی به کشور های دیگر و کیفیت محصول ارزش بسیار زیادی دارد.

,

, ,

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان در بحث گیاهان دارویی را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: در شهرستان فیروزآباد هم کار بسیار خوبی صورت گرفته است که امیدواریم در سطح استان هم رونق پیدا کند که الان با همت دکتر ایمانیه و مهندس قاسمی در سطح استان ستادی تشکیل شده است که از همه دستگاهها موجود استفاده می کنند برای ترویج کشت و فرآوری گیاهان دارویی که امیدواریم روزبه روز شاهد حضور مردم در این عرصه باشیم.

,

در ادامه این بازدید  سحر خیز عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی شیراز در بحث کشت گیاهان دارویی در سطح استان گفت: امروز یکی از نیاز های اصلی جامعه تولید و کشت گیاهان دارویی است که اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است.

,

وی در ادامه افزود: گیاهان دارویی از بابت اینکه نیاز کمتری نسبت به گونه های دیگر گیاهان زراعی و باغی به آب دارند و از طرفی نسبت به آفات و بیماری ها مقاوم تر هستند می توان به عنوان مواداولیه بسیاری از داروهای گیاهی مورد استفاده قرار گیرند که اهمییت و ارزش آنها نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا روزبه روز در حال افزایش است و ماهم نباید در این مسئله عقب بمانیم باید در سطح جهانی حرکت کنیم.

,

سحرخیر اظهار داشت: در استان فارس اقدامات خوبی صورت گرفته است از جمله در شهرستان فیروزآباد که امروز از این مزرعه 8 هکتاری که در این مزرعه گیاهانی همچون نعنا فلفلی، استویا، بادرنجبویه،به لیمو، فیسالیس کشت شده است که با توجه به علاقه و شوقی که در مهندس قاسم زاده وجود دارد آینده بسیار خوب و روبه رشدی دارد که این توانمندی واقعا عالی هست و می توان مزرعه زر گیاه فیروزآباد را الگویی مناسب در زمینه پرورش گیاهان دارویی به سراسر کشور معرفی کرد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

]
عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی شیراز گفت: ر استان فارس اقدامات خوبی صورت گرفته است از جمله در شهرستان فیروزآباد و مزرعه زر گیاه فیروزآباد الگویی مناسب در زمینه پرورش گیاهان دارویی به سراسر کشور است