مراسم شام غریبان حضرت رقیه(س) در ماکو
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرزداران ، در این مراسم امام جمعه ماکو گفت : در مراسم ابا عبدالله هر کسی که کاری انجام میدهد از سینه زن گرفته تا کسی که کفشها را جفت میکند همه اینها در دفتر ابا عبدالله الحسین ثبت میشود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرزداران,

حجت الاسلام رنجبری گفت : به دست اوردن هر چیزی سخت است و سخت تر از آن نگه داشتن آن چیز می باشد پس وقتی که افتخار حسینی بودن ،افتخار سیاه پوشیدن برای عزای امام حسین و اهل بیت ایشان را به دست آوردیم  باید با احساس مسئولیت آنها را نگه داری کنیم اما احساس مسئولیت در برابر چه چیز یا چه کسی؟

,

همانا پیامبر عظیم الشان اسلام فرمود : إنّی مسئولٌ و إنَّکُم مَسئول "همانا من مسئولم و همانا شما هم مسئول هستید "

,

وی افزود : چگونه این مسئولیت امکان پذیر است ؟ اول از همه اهل شناخت و معرفت باشیم دوم اطاعت پذیر باشیم و سوم محبت بورزیم .

,

امام محبت بدون اطاعت فایده ای ندارد پس در واقع محبت بدون تبعیت نمیشود وقتی میگوییم حب حسین دارین یا حب امامان یا حب خداوند ایا اطاعت پذیری نیز داریم ؟ باید نسبت به دستورات دینی اهتماممان زیاد باشد امام حسین در ظهر عاشورا با اقامه نماز اهمیت نماز را نشان داد.

,

وی در ادامه ذکر مصائب حضرت رقیه و خرابه های شام و مضلومیت های حضرت زینب را بازگو کرد.

,

در ادامه برنامه شاعر اهل بیت و نگارنده کتب مداحی آذری آقای حسین غفاری اردبیلی در مدح حضرت رقیه و مصائب ایشان شعر سرایی کردند .

,

در پایان لوح تقدیری به رسم یادبود از طرف شهردار ماکو به شاعر اهلبیت حسین غفاری اردبیلی اهدا شد .

,

 

,

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

 

,

انتهای پیام/

]
مراسم شام غریبان دخت سه ساله ابی عبدالله الحسین (ع) با حضور شاعر اهلبیت حسین غفاری اردبیلی در مسجد جامع ماکو برگزار شد.