شناسایی 15 هزار بیمار دیابتی در خراسان جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زن امروز ،  محمد دهقانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در گارگاه آموزشی دیابت گفت: این جلسه نمادین در خصوص اطلاع رسانی در مورد بیماری دیابت ‌‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , زن امروز, زن امروز, زن امروز,  ،  محمد دهقانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در گارگاه آموزشی دیابت گفت: این جلسه نمادین در خصوص اطلاع رسانی در مورد بیماری دیابت ‌‌است.,
 
,
وی با بیان اینکه بیماری دیابت یکی از مشکلات در حال حاضر بهداشت درمانی در سطح دنیا است، گفت: این بیماری یک بیماری نسبتا خاموشی است که ممکن است سالهای زیادی برای بیمار مشکلی ایجاد نکند ولی با گذشت زمان اگر خوب کنترل و توجه نشود قسمت های زیادی از بدن از جمله قلب، مغز، کلیه ها، چشم ها را درگیر می کند و مشکلات متعددی برای بیمار ایجاد می کند.
,
 
,
 
,
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کم تحرکی، رژیم غذایی نامناسب، موادغذایی حاوی مواد افزودنی ،استفاده کم از سبزیجات و میوه جات و استرس های بیش از حد تاثیر مستقیم در بروز بیماری دیابت و کنترل سخت تر این بیماری دارد.
,
 
,
دهقانی اذعان کرد: این جلسه جهت اطلاع رسانی به همه مردم است تا موضوع دیابت را جدی بگیرند و کسانی که دیابت دارندکنترل قند خون و رژیم غذایی خود را جدی بگیرند.
,
 
,
وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۵۰۰۰هزار بیمار دیابتی شناسایی شده اند و مطمئنا تعداد این بیماران بیشتر از این آمار است.
,
 
,
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از سال ۱۳۹۳ برنامه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت از طرف وزارت بهداشت به دانشگاهها ابلاغ شده و در دانشگاه ما هم در حال اجراست.
,
 
,
دهقانی افزود: در استان خراسان جنوبی بیماران دیابتی که نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی دارند به کیلینیک دیابت در بیمارستان ولیعصر معرفی شده و در صورت نیاز بیمار به همکاران فوق تخصص غدد معرفی و به صورت رایگان در این کیلینیک ویزیت می شوند.
,
 
,
وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با اصلاح روش زندگی بتوانیم آمار بیماران دیابتی را در کشور کم کنیم، گفت:  در زمینه چشم پزشکی اگر نیاز به آنژیوگرافی باشد و ویزیت مغز و اعصاب و... با تخفیف برای بیمارانی که در کیلینیک پرونده دارند انجام می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی 15 هزار بیمار دیابتی در خراسان جنوبی خبر داد.